شناسهٔ خبر: 55838115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دیدار هیئتی از رهبران حماس با دبیرکل جهاد اسلامی

هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در بیروت دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  هیئت حماس متشکل از صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی و نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در غزه، زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی و شماری دیگر از رهبران این جنبش بود.


طرفین در این دیدار به بررسی آخرین تحولات فلسطین و منطقه، تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای ضربه زدن به مقاومت در اراضی اشغالی، نتایج و دستاوردهای نبرد "وحدت میدان‌ها" (نبرد 3 روزه در غزه) و فداکاری‌های اسرای فلسطینی پرداختند.


رهبران حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین و عنوان اصلی نزاع با دشمن صهیونیستی بوده و هست و دشمن صهیونیستی هرگز قادر به تقسیم این مسجد نخواهد بود و نبرد با اشغالگران تا بیرون راندن آنان و پاکسازی کامل این سرزمین از لوث آنان ادامه خواهد داشت.


دو طرف همچنین بر روابط مستحکم بین حماس و جهاد اسلامی و همکاری با یکدیگر برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین تاکید کردند.


در این دیدار افراد حاضر در این نشست بر روح شهدای فلسطینی درود فرستادند و بر موارد زیر تأکید کردند:


اول؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است و مرکز نبرد باقی خواهد ماند و دشمن در یهودی‌سازی یا تقسیم مسجدالاقصی موفق نخواهد شد. نبرد قدس همچنان ادامه دارد و پاکسازی آن از لوث دشمن متوقف نخواهد شد.


دوم؛ تأکید بر عمق رابطه میان حماس و جهاد اسلامی به عنوان یک رابطه برادرانه، عقیدتی و مقاومتی بعلاوه ادامه کار مشترک برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی.


سوم؛ به همه اطمینان خاطر داده می‌شود که رابطه میان دو جنبش محکم و راهبردی است و در راستای خدمت به پروژه مقاومت در فلسطین رو به رشد است. هر اختلاف تاکتیکی در اینجا و آنجا باعث نمی‌شود اصل این رابطه لطمه ببیند.


چهارم؛ ملت فلسطین به وحدت صفوف و تقویت قدرت و مقاومت فراخوانده می‌شود و از اقدامات در این زمینه حمایت می‌شود.


پنجم؛ از اقدامات انجام شده در خصوص اسرا حمایت می‌شود و ملت فلسطین به اعلام همبستگی با آنها فراخوانده می‌شوند.


ششم؛ کار مشترک ملی در راستای وحدت حقیقی که در ضرورت تسریع در تشکیل شورای ملی جدید بر اساس اصول جدید تجلی می‌یابد، ادامه پیدا خواهد کرد.


هفتم؛ از همه حامیان مقاومت فلسطین بویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله قدردانی می‌شود.

 

انتهای پیام/ع.غ

 

 

نظر شما