شناسهٔ خبر: 55777375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی رهبری خبر داد؛

ثبت‌نام ۱۵ هزار دانشجو در دوره توانمندسازی دانشجویان

تیموری گفت: ۱۵ هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور برای شرکت در دوره حامیم ثبت نام کرده‌اند، این طرح در استان‌ها به صورت متمرکز در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حامد تیموری با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که تحت عنوان «حامیم» در دانشگاه‌های استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است، مطرح کرد: این دوره با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برای دانشجویان کل کشور از ۱۵ تیرماه شروع شده و همچنان در برخی از استان‌ها و دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: در مجموع ۱۵هزار نفر دانشجویان از سراسر کشور برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده‌اند، این طرح در استان‌ها با توجه به امکاناتی که در هر استان وجود دارد به صورت متمرکز در حال برگزاری است، اما در استان تهران با توجه به تعداد بالای دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دانشگاه، این طرح به صورت دانشگاهی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به وضعیت کنونی طرح تا به امروز گفت: در حال حاضر در شهر تهران دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران در حال برگزاری است. در استان قم دانشجویان این استان مهمان امام رضا(ع) در مشهد هستند. دانشجویان استان البرز به میزبانی دانشگاه خوارزمی در این دوره شرکت کرده‌اند و دانشجویان استان اصفهان هم از روز شنبه دوره حامیم را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در روز‌های پایانی هفته جاری طرح حامیم دانشگاه‌های چند استان از جمله استان‌های هرمزگان، کردستان، یزد و دانشگاه شاهد تهران این دوره را در شهر مشهد آغاز می‌کنند.

تیموری گفت: از طرف ستاد مرکزی هم برای این چند استانی که ذکر شد در آخر هفته و در روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امام رضا(ع) برنامه به صورت متمرکز با بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد و دانشجویان در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا در شهریورماه در بسیاری از استان‌ها و دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی صورت گرفته است که اردوی خود را در نیمه اول شهریور برگزار کنند و به همین خاطر ما شاهد حجم بالای برگزاری این دوره‌ها در نیمه اول شهریور ماه خواهیم بود.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۱۵ شهریورماه بیش از۹۰ درصد اردو‌ها و برنامه‌ها برگزار و به اتمام خواهد رسید و چند استان هم برنامه‌ریزی کرده‌اند که دوره را با توجه به امکانات خود در عتبات عالیات برگزار کنند.

تیموری در ادامه افزود: ارزیابی‌هایی از سوی ستاد مرکزی نسبت به برگزاری دوره‌ها صورت گرفته است و نشان دهنده این است که برگزاری دوره‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد و اکثر دانشجویانی که در دوره شرکت کردند از رضایت نسبی برخوردار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر این نکته هم ضروری است که برگزاری اردو‌ها به صورت روزانه توسط ستاد رصد می‌شود و نکات مورد نظر به مسئولان اجرایی برگزاری دوره‌ها منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

نظر شما