شناسهٔ خبر: 55762752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد عتبات عالیات آبادان خبر داد

کشف پیکر پاک و مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه

سردار یازع از کشف و تفحص پیکر پاک و مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه خبر داد و گفت: این شهید تازه تفحص شده ظهر امروز در هنگام اجرای عملیات گودبرداری جهت احداث مواکب خدمات رسان اربعین حسینی در مرز شلمچه کشف شده است.

صاحب‌خبر -

«سردار مکی یازع» عصر امروز (دوشنبه ۳۱ مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به کشف پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای مفقود شده دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال بر اثر شیوع بیماری کرونا مرز شلمچه بر روی زائران اربعین حسینی بسته شده بود و در این مدت هم هیچ کدام از مواکب مستقر نشده بودند طی ماههای اخیر با تصمیم مسئولان کشوری، لشکری و استانی نسبت به آماده‌سازی مواکب حسینی به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر و مناسب تر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) اقداماتی بسیار خوبی صورت گرفت.

 

مدیر ستاد عتبات عالیات و کمیته مشارکت های مردمی و اسکان اربعین حسینی آبادان افزود: در هنگام آماده‌سازی مواکب اربعین حسینی در مرز  شلمچه ایران پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای والامقام مفقود شده دوران دفاع مقدس کشف شد.

 

وی با بیان اینکه پیکر این شهید والامقام همراه با لباس نظامی، پیشانی بند و قمقمه آب کشف شده است تصریح کرد: پس از کشف این شهید گروه تفحص شهدا در محل حضور پیدا کردند و پیکر آن را به محل امن منتقل شد.

 

سردار یازع همچنین از کشف پلاک مربوط به این شهید والامقام در عصر امروز نیز خبر داد و اضافه کرد: پلاک این شهید پس از کشف به منظور شناسایی تحویل گروه عملیاتی تفحص شهدا شد تا پس از انجام مراحل شناسایی این شهید والامقام به شهر و محل زادگاهش منتقل شود.

 

وی کشف پیکر پاک و مطهر این شهید را پاداش امام حسین (ع) به خدام و موکب‌داران اربعین حسینی دانست و یاد آور شد: موکب‌داران و خدام اباعبدالله الحسین (ع) در این روزها با خلوص نیت مشغول آماده‌سازی مواکب خدمات رسان در مرز شلمچه هستند تا بتوانند خدمات مناسبی به زائران حسینی ارائه دهند.

 

پایان پیام/660

نظر شما