شناسهٔ خبر: 55760620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کاهش ۴۹ درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی

دادستان کل کشور گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، در مجموع با کاهش ۴۹ درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی مواجه بودیم و این آمار در برخی از استان‌ها صفر شده است.

صاحب‌خبر -

در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات مشترک دادستانی کل کشور و پلیس فتا در زمینه مقابله با کلاهبرداری‌هایی که در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، در مجموع با کاهش 49 درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی مواجه بودیم.

به گزارش تسنیم، دادستان کل کشور افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های هدفمندی که از ابتدای سال 98 تا به امروز انجام شده، در مجموع بیش از 32 هزار شماره کارت و حساب بانکی و همچنین تعداد 12 هزار و 824 سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه که در اختیار کلاهبرداران بوده، از طریق بانک‌های عامل، سامانه سرامد و سازمان تنظیم مقررات اپراتورهای تلفن همراه مسدود شده‌ا‌ند.

وی گفت: طبق اعلام پلیس فتا در سه ماهه نخست سال جاری، آمار کلاهبرداری‌های فضای مجازی در برخی استان‌ها به عدد صفر رسیده است.

دستگیری اعضای باند 28 نفره شیطان‌پرستی

حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه از دستگیری 28 نفر از اعضای یک مجموعه به ظاهر توریستی که دارای نمادهای شیطان‌پرستی بوده و همزمان با شب تاسوعای سال جاری، در یکی از مناطق شمالی کشور مرتکب مسائل غیراخلاقی نامشروع شدند خبر داد و گفت: پس از دستگیری این افراد، تعداد قابل توجهی بی‌سیم، کتب ضاله، لوح‌های فشرده مستهجن و حاوی مسائل تبلیغی و همچنین ادوات ساخت مشروبات الکلی نیز ضبط شد.

سامانه تناد در شبکه داخلی قوه قضائیه راه‌اندازی می‌شود

کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه با بیان اینکه انتشار عمومی و برخط آرای قضائی با حفظ محرمانگی اطلاعات اشخاص دخیل در پرونده، یکی از راهکارهای سند تحول قضائی برای ایجاد شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آرای قضائی به شمار می‌رود، از راه‌اندازی نسخه اول سامانه تناد (تحلیل و نقد آرای دادگستری) در شبکه داخلی قوه قضائیه خبر داد.

نظر شما