شناسهٔ خبر: 55731308 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

گزارش

روزگار ناخوش بیت‌کوین

داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که معامله‌گران بیت‌کوین بیش از ۲۰۳میلیون دلار ضرر کردند و پس از آن معامله‌گران اتر ضرر ۱۴۰میلیون دلاری ثبت کردند

صاحب‌خبر -

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال گلسنود نشان می‌دهد که انحلال طولانی‌مدت آتی بیت‌کوین به بالاترین حد خود در هشت ماه اخیر رسیده است؛ زیرا ارزش بیت‌کوین در روز جمعه به زیر ۲۲هزار دلار سقوط کرد. بیت‌کوین (BTC) که هفته گذشته به‌دنبال عبور از سطح مقاومت ۲۵هزار دلاری بود به زیر ۲۲هزار دلار سقوط کرد تا به کمترین حد خود در دو هفته اخیر یعنی ۲۱هزار و ۷۴۷ دلار برسد. اتر‌(ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ، در آستانه ادغام از ۲۰۰۰دلار گذشت اما در ۲۴ساعت گذشته ۶درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این مطلب به پایین‌ترین سطح هفتگی ۱۷۲۶دلاری خود رسیده است. پس از هفته‌ها حرکت صعودی با سقوط ناگهانی، بازار کریپتو شاهد انحلال ۱۵۷هزار و ۹۸معامله‌گر در ۲۴ساعت گذشته بود که منجر به انحلال کل بیش از ۵۵۱میلیون دلار شد. داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که معامله‌گران بیت‌کوین بیش از ۲۰۳میلیون دلار ضرر کردند و پس از آن معامله‌گران اتر ضرر ۱۴۰میلیون دلاری ثبت کردند.
در نمودار نوسانات قیمت، تعداد پوزیشن‌های خرید نقدی با حاشیه قابل‌توجهی از موقعیت‌های فروش کوتاه‌مدت بیشتر ثبت شده که نشان می‌دهد احساسات بازار تا زمان سقوط ناگهانی ‌بسیار صعودی بوده است. ارزش پوزیشن‌های فروش نقدی تنها ۴۱میلیون دلار در مقابل ۳۹۸میلیون دلار در موقعیت‌های خرید بود. انحلال طولانی‌مدت قراردادهای آتی بیت‌کوین در صرافی OKX به بالاترین حد هشت ماهه رسید که بالاترین قیمت قبلی پنجم ماه مه را شکست. سقوط ناگهانی در بازار کریپتو به افزایش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبت داده می‌شود. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بود و منجر به افزایش صعودی در بازارهای ارز دیجیتال و ارز خارجی شد. جیمز بولارد، رییس فدرال‌رزرو سنت‌لوئیس گفت که مایل به افزایش ۷۵واحد پایه است. افزایش نرخ بهره ازسوی فدرال‌رزرو در ماه آینده می‌تواند به رکود دیگری منجر شود. افزایش مشابه نرخ بهره ۷۵واحدی در ماه ژوئن منجر به آشفتگی بازار کریپتو پس از افزایش قیمت اولیه شد. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ساعت گذشته ۹۰.۱۸میلیارد دلار است که ۴۰.۷۸درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز درحال‌حاضر ۶.۹۶میلیارد دلار است که ۷.۷۱درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۰.۲۳میلیارد دلار است که ۸۸.۹۷درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

نظر شما