شناسهٔ خبر: 55724506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدا سطح زرد هواشناسی؛

وزش باد خیلی شدید و گردوخاک بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان روز سه شنبه در شمال استان وزش باد خیلی شدید گاهی طوفان گرد و خاک با شدت کمتر بخش‌هایی از نقاط سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری  اظهارداشت: با تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان و بارش های مونسون در ارتفاعات جنوبی دلیل صدور هشدار سطح زرد از سوی این اداره کل است.

وی گفت: پیش بینی می شود عمده فعالیت این طوفان در شهرستان های زابل، زهک، نیمروز، هامون، هیرمند، زاهدان، ایرانشهر، بزمان، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، سراوان، سیب و سوران و میرجاوه باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و کاهش دما از جمله اثرات مخاطره آمیز این طوفان است.

وی بیان کرد: توصیه می شود از قرار گرفتن در فضای باز خودداری و در ترددهای جاده ای شمال استان احتیاط های لازم انجام شود.

حیدری گفت: همچنین بارش های مونسون در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از بعد ازظهر امروز تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد که همراه با رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای است.

وی افزود: پیش بینی می شود عمده فعالیت این سامانه در شهرستان های راسک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، قصرقند، نیکشهر، جنوب شرق و شرق سواحل باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به رگباری بودن این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی گفت: توصیه می شود از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

نظر شما