شناسهٔ خبر: 55710424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا شکست خورده است

اگر دشمن ما به اهداف راهبردی خود نرسد و در ازای خصومت خود، نه تنها سودی نبرد بلکه هزینه هنگفتی بپردازد، شکست خورده است؛ این یک تعریف متعارف از پیروزی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- مصطفی فارویی فیروزی: اگر دشمن ما به اهداف راهبردی خود نرسد و در ازای خصومت خود، نه تنها سودی نبرد بلکه هزینه هنگفتی بپردازد، شکست خورده است؛ این یک تعریف متعارف از پیروزی است. مثلاً صدام بنا داشت سه روزه به تهران برسد اما با دلاوری ملت شهیدپرور ما، افول و بعد نابودی خود را رقم زد. صدام نهایتاً نتوانست حتی به یک وجب از خاک کشورمان دست پیدا کند و این به معنای شکست او بود. طرح نظام سلطه برای ایجاد خاورمیانه جدید و سرمایه‌گذاری گسترده برای استقرار ناامنی به وسیله نیروهای تکفیری و داعش، با مجاهدت نیروهای جبهه مقاومت و مدافعان حرم ناکام ماند و این «عدم دستیابی به اهداف» به معنای شکست جبهه دشمن در منطقه بود.

بر این مبنا اگر ایالات متحده امریکا با خروج از توافق هسته‌ای به هیچ یک از اهداف راهبردی خود نرسیده باشد و در مقابل هزینه جبران‌ناپذیری پرداخت کرده باشد، به معنای شکست او است.

برای بررسی این موضوع اول باید اهداف اعلامی آنها را مرور کنیم. اهم اهداف امریکا در هنگام خروج از توافق هسته‌ای این موارد بود:

ایران باید برای همیشه برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد؛
ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند؛
ایران باید به بازرسان آژانس اجازه بازدید از هر جایی در کشور را بدهد؛
ایران باید به برنامه موشک‌های بالستیک خود پایان دهد؛
ایران باید به حمایت از حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین و انصار‌الله یمن پایان دهد؛
ایران باید همه نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند؛
و ایران باید دست از تهدید اسرائیل بردارد.

امریکایی‌ها بنا داشتند سلب حق طبیعی ملت ایران از چرخه انرژی هسته‌ای را دائمی کنند. آنها می‌خواستند مدل برخورد با موضوع هسته‌ای را به مسائل موشکی و منطقه‌ای گسترش دهند و تمامی عوامل قدرت ملی ما را از بین ببرند.

امروز ایالات متحده به هیچ کدام از آن فهرست ۱۲ گانه از خواسته‌های سلطه‌طلبانه‌اش دست نیافته و در مقابل مجبور به فرار از منطقه ما شده‌است. واقعیت این است که چه توافق بشود و چه نشود، امریکا بازنده اقدامات خصمانه‌ای است که در طول این چند سال علیه ملت ایران به راه انداخت.حتی کارزار ظلم حداکثری، وضع تحریم‌های جدید و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و استاد فخری‌زاده نیز نه تنها اراده ملت ایران را برای حرکت به سمت قدرت‌سازی از طریق مقاومت فعال سست نکرد، بلکه در مقابل، دشمنان سیلی‌های بی‌سابقه‌ای در اربیل و عین‌الاسد دریافت کردند. آنها فکر می‌کردند در نبرد اراده‌ها بدون پرداخت هزینه موفق خواهند شد اما واقعیت این است که اگر دیروز با مقاومت سخت حاج حسین همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم جلوی اراده شوم امریکا در شکل‌گیری منطقه‌ای مملو از جنگ و ناامنی گرفته شد و 

۸ تریلیون دلار هزینه بی‌بازگشت روی دست آنها گذاشت، امروز نیز مقاومت نرم جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی شکست دیگری برای سیاست‌های خصمانه امریکا رقم زد و حتی حرکت کشور را به سمت تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای سرعت بخشید. اگرچه خروج امریکا از توافق هسته‌ای مشکلات و هزینه‌های فراوانی بر مردم ایران تحمیل کرد؛ اگرچه طرح‌های صهیونیستی نظام سلطه، بسیاری از زیرساخت‌های کشورهای منطقه را نابود کرد و اگرچه صدام، بسیاری از هموطنان ما را به شهادت رساند، اما فراموش نکنیم همه آن ظالمان در یک نتیجه مشترک بودند: «جملگی در برابر اراده ملت ما شکست خوردند».

انتهای پیام/

نظر شما