شناسهٔ خبر: 55699406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:

اجرای رتبه‌بندی معلمان از اولویت‌های مهم کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری است

دلنیا گوهری‌نژاد

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هر ساله مسایل مربوط به آموزش و پرورش را بر اساس اولویت پیگیری می‌کند، اجرای رتبه‌بندی معلمان را یکی برنامه‌های مهم این کمیسیون عنوان کرد.  

صاحب‌خبر -

شیوا قاسمی پور، در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون در استان کردستان، اظهار کرد: هدف از حضور اعضای کمیسیون در کردستان رصد مسائل و چالش های آموزش و پرورش استان و پیگیری و حل این مشکلات است .

وی در ادامه به معرفی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و سوابق علمی، مدیریتی، نمایندگی مردم در مجلس شورای و تخصص آنها پرداخت و از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست که اهم مسائل و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت را بیان کنند. 

قاسمی‌پور در ادامه به بیان اهم فعالیت های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه این کمیسیون هر سال یک برنامه اولویت دار دارد؛ گفت: برای اولین بار بود که در مجلس یازدهم کمیسیون ها به صورت تخصصی کار خود را شروع کرد. 
 

وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یا جزو آموزش عالی و یا آموزش و پرورش هستند و این یک فرصت مناسب است که بر اساس تخصص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح و پیگیری شود. 

قاسمی پور با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هر سال به دنبال یک برنامه مشخص هستند؛ گفت: خوشبختانه ما توانسته ایم که برنامه های مورد نظر خود را اجرایی و به نتیجه برسانیم. 

نماینده مردم شریف شهرستان های مریوان و سروآباد اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی از برنامه های مهم قابل اجرای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی با اشارە بە اینکە براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلیه فعالیت های مربوط به کودکان از بدو تولد تا شش سالگی باید به آموزش و پرورش واگذار گردد؛ اظهار کرد: قبلا کودکان بدو تولد تا هفت سالگی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داشتند و با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت، کل فرایند آموزش از صفر تا صد به آموزش و پرورش واگذار شد و این طرح کار بسیاری ارزشمند بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی دیگر از برنامه های این کمیسیون در سال دوم فعالیت عنوان کرد و گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان شاهکار این کمیسیون بود که بتواند در موضوع ثروت آفرینی و کسب و کار رشد مراکز خلاق و فناور کمک کند. 

وی مهارت آموزی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه های اجرایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: متاسفانه دانش آموز پس از فارغ التحصیل شدن و اخذ مدرک چندان مهارت و حرفه ای را نیاموخته است و باید در مدارس هر دانش آموز بتواند یک حرفه و مهارتی را پس از اتمام دوران تحصیل خود بیاموزد. 

قاسمی‌پور کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده و در دستور کار قرار دارد و در هفته های آینده این طرح هم مورد بحث قرار خواهد گرفت و نیرویی که وارد آموزش و پرورش می شود باید نیرویی زبده و کارآزموده باشد.

انتهای پیام

نظر شما