شناسهٔ خبر: 55698793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طالبان آماده جنگ با آمریکا شد!

شیخ هبت الله آخوندزاده گفت که آماده است تا بر اساس شریعت اسلامی دوباره با آمریکا بجنگد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، شیخ هبت الله آخوندزاده که در نشست طالبان در قندهار این بار به شکل واضح در مقابل سه هزار نفر ایستاده بود گفت، به هیچ وجه از حدود الهی نمی گذرد.

باختر گزارش داد، او تعامل خود با آمریکا را بندگی خود توصیف کرد. به گفته وی، جهانیان به خاطر تعامل و مشروعیت بین المللی می خواهند به نام حقوق بشر حدود عمل نشود، اما به گفته او، در هر صورت حدود را اجرا می کند.

وی افزود: در توافق دوحه چیزی در مورد حدود وجود ندارد. اما به گفته وی، آماده است تا بر اساس شریعت اسلامی دوباره با آمریکا بجنگد.

به گفته وی، حدود در اسلام شرایط خاصی دارد و این که تاکنون اجرا نشده است، عدم ثبوت و شواهد گناه بوده است.

رهبری امارت اسلامی تاکید کرد که آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می کند اما در افغانستان جایی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه من خواهان چنین مشروعیت و تعاملاتی نیستم که شریعت اسلامی را نداشته باشد، اضافه کرد: عدم اجرای حدود را با دنیا نمی پذیرم. اگر سرم برود نمی پذیرم. دوباره با آنها می جنگم. آنها می خواهند به نام حقوق بشر حدود اجرا نشود. در توافق دوحه نیز پذیرفته نشده است.

وی در این گفتگو گفت که اگر برخلاف شرع اسلام تعامل کرد، همه مردم باید راه خود را جدا کنند، زیرا هدف جهاد اجرای این احکام اسلامی بود.

آخوندزاده خواستار عدالت در حدود شد: (من از آن قضات به ستوه آمده ام که حد و مرز را برای بزرگان (واسطه دار ها) اعمال نمی کنند و برای افراد کوچک (بی واسطه هد) اعمال می کنند.

شیخ هبت الله آخوندزاده همچنین از رسانه ها و برخی سیاستمداران به دلیل نگفتن سخنان مثبت از حکومت و تبلیغات منفی انتقاد کرد. رهبری امارت اسلامی در این سخنرانی تاکید کرد که قرآن راهنمای آنهاست نیاز به قوانین اساسی کشورهایی که مسلمان نیستند، دارند.

وی حملات انتحاری در مساجد و اماکن عمومی را محکوم کرد و گفت: جنگ به نام خلافت در یک کشور اسلامی غیرقانونی است.

آخوندزاده از اینکه برخی از مسئولان از ملاقات با مردم پنهان می شوند انتقاد کرد که این رفتار با حاکمان نظام اسلامی سازگار نیست.

رهبری امارت اسلامی بر اجرای حکم عفو در کنار حسن رفتار با مردم تاکید کرد و گفت که برخی از آنها خودسرانه بوده اند اما عاملان را مجازات و زندانی کرده اند. وی اذعان داشت که فقر وارد کشور شده است، اما از تجار خواست تا در این زمینه فعالیت کنند.

وی گفت: به مشاوران اقتصادی دستور دادم تا زمینی را برای صنعت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند، بازار میوه درست کنند و مواد معدنی استخراج کنند.

رهبری امارت اسلامی به طالبان ساکن پنجشیر دستور داد که با مردم محلی آنجا رفتار خوبی داشته باشند، زیرا به گفته او، طالبان برای آنها بسیار بد معرفی شده و حتی به عنوان پاکستانی ها و متجاوزین اطلاعاتی شناخته میشوند: زمانی که مجاهدین به پنجشیر آمدند، آنها راه می رفتند، زنان و کودکان از دست آنها فرار می کردند، چون 40 سال است که علیه طالبان تبلیغ می شود، به آنها گفته می شود که طالبان ما را می کشند، آنها سوء استفاده جنسی می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما