شناسهٔ خبر: 55694799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بستری ۸۶ بیمار بدحال کرونایی در مازندران

طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۸۴ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲۹۵ نفر رسید که از این تعداد ۸۶ بیمار بدحال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از  مازندران، ادامه روزهای پر تب و تاب کرونایی با سبقت موارد بدحال از مبتلایان جدید سپری می‌شود. 

*افراد مسن و بیماران زمینه‌ای واکسن نزده همچنان در تیر رس سویه جدید اُمیکرون

عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرگ و میر و بستری در افراد مسن و همچنین بیماران زمینه‌ای که در ۶ ماهه گذشته واکسن نزدند، در موج هفتم کرونا بیشتر است.

وی افزود: تمرکز ما اکنون این است که این گروه‌ها را فراخوان کرده تا واکسن دوز یادآور را تزریق کنند تا کمک شایانی به آن‌ها شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خانواده‌ها والدینشان که سن بالا و یا بیماری زمینه‌ای دارند برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون بیاورند تا تعداد فوتی‌ها را در مازندران به صفر برسانیم.

علی‌پور اضافه کرد:همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران افزود: بیش از ۵۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مازندران راه اندازی شده که اکنون فعال هستند و در همه شهر‌ها یک مرکز تجمیعی در کنار مرکز جامع واکسیناسیون هم وجود دارد.


طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

طی همین مدت تعداد ۸۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون ۲۴۸ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در حال حاضر ۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند که در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار جدید بستری و ۱۵ بیمار هم  ترخیص شدند.

همچنین ۱۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۸۴ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲۹۵ نفر رسید که از این تعداد ۸۶ بیمار بدحال هستند.

به گزارش فارس،  در شبانه‌روز گذشته یک مورد از فوتی براثر کرونا در مازندران گزارش شد.

  آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۵ ویروس کرونا بوده که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به‌ویژه در محیط بسته و تکمیل دوره واکسیناسیون مورد تاکید است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما