شناسهٔ خبر: 55694719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

نیازها و مسائل علمی مناطق مختلف توسط دانشگاه رفع شود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید بتواند از درون، تحول علمی و ساختاری ایجاد کرده و همچنین نیازها و مسائل علمی مناطق مختلف را رفع کند.

صاحب‌خبر -

عابدین خرّم در هفدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبداله امام حسین(ع) گفت: امیدوارم با استناد از این مکتب والا همه ما بتوانیم با الگو گیری از این مکتب وظایف و تکالیف‌مان را که به عهده گذاشته شده را به نحوه احسن عمل کرده باشیم و در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های خودمان پاسخگو باشیم که باعث رضایت مردم عزیز وطنمان و جامعه هدفی که مسئولیت آن به ما سپرده شده است، باشیم.

وی به نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی که درآمد زایی است اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیازهای کشور که هم ارتقای علمی کشور است و هم مجموعه زیر ساخت‌هایی که باید در دانشگاه آزاد ایجاد بشود را بدون منابع دولتی ساخت ساز می‌کند و هیچ فشاری را برای دولت از لحاظ منابع ایجاد نمی‌کند که دانشگاهای دنیا هم در این مسیر هستند. این نقطه قوت خوب باعث می‌شود که باری از نظام در عرصه علمی را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های دیگر نیز برکاتی داشته است که با پرورش دانشمندان در هیئت علمی باعث تاثیر در روند اجرایی کشور هستند لذا باید کیفیت آموزش را بیشتر از قبل تقویت شود تا فارغ التحصیلان این مجموعه باسوادترین و علمی‌ترین افراد باشند.

وی از نگاه دقیق علمی دکتر تهرانچی به موضوع ورود به صنایع خاص و دانش بنیان تقدیر کرد و گفت:دانشگاه آزاد با این روش میتواند در عرصه مشکلات بومی استان که از بخش علمی حل می‌شود ورود پیدا کند و مشکلات مربوط به بخش‌های مختلف صنعتی در استان را حل کند. این می‌تواند به استان آورده داشته باشد. در این صورت است که دانشگاه آزاد و سازمان‌ها، ادارات در کنارهم قرار میگیرند تا مشکلات مردم را حل کنند.

خرّم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب گفت: مسئولین باید در برنامه ریزی‌های کشور به رویکرد علمی و دانشی بیشتر توجه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی امروز با این مسیری که آغاز کرده است بتواند هم افزایی در نیازهای کشور را داشته باشد و ما به عنوان دولت سیزدهم، نیازهایمان را به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کنیم و هم نیازی که به این مجموعه علمی داریم، مطالبه بکنیم تا استان از لحاظ علمی خصوصا در حوزه کارآفرینی بهرمند شود.

انتهای پیام

نظر شما