شناسهٔ خبر: 55694689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل غله لرستان خبر داد؛

افزایش سهمیه آردنانوایی‌های با کیفیت/۱۷۰۰واحد به کارتخوان مجهز شد

خرم‌آباد- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های با کیفیت، از مجهز شدن هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی این استان به کارت‌خوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله بیرانوند شامگاه پنج شنبه در نشست مجازی با رسانه‌ها و در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر با اشاره به تدوین سند ارتقای کیفیت نان در لرستان اظهار داشت: این سند را خرداد ماه مصوب و ابلاغ کردیم.

افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های با تولید نان با کیفیت

وی با بیان اینکه این سند در استان در حال اجرا است که بخشی از آن تشکیل کمیته ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آرد متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد، سازمان صمت، اداره کل غله و انجمن صنفی کارخانجات است عنوان کرد: بر اساس شاخص‌هایی که در سند پیش بینی شده کارخانجات به صورت مستمر و ماهیانه ارزیابی، امتیاز دهی و درجه بندی می‌شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه ما بر اساس سند ارتقای کیفیت نان، صرفاً گندم تخصیصی به کارخانجات را بر اساس امتیازی که این کمیته‌ها تعیین می‌کنند در نظر می‌گیریم افزود: در این راستا زمینه برای ارتقای کیفیت نان فراهم می‌شود و واحدهایی که نان با کیفیت دارند سهمیه آرد بیشتری می‌گیرند و ما بقی نیز باید خود را به این سطح برسانند.

بیرانوند بیان داشت: در طرح کارت خوان‌ها نیز در قالب همین سند، نظارت‌ها را هوشمند و الکترونیکی می‌کنیم، همچنین پیش بینی کرده‌ایم که بر اساس همان سند، نانوایی‌هایی که مشتری مدار هستند و کیفیت نان آنها عالی است و فاقد تخلف هستند سقف سهمیه برای آنها برداشته شود و سهمیه بر اساس میزانی که نیاز دارند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در مقابل سهمیه آرد واحدهای دارای مشکل کاهش پیدا می‌کند و در رتبه بندی نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند و اگر روند کار در آنها اصلاح نشود به تدریج از چرخه خارج خواهند شد، گفت: در این راستا نانوایی‌ها با استفاده از نیروهای کار ماهر، تجهیزات مورد نیاز و بهبود دهنده‌ها به خصوص خمیر مایه، امیدواریم بتوانند امتیاز کافی را برای بحث حفظ سهمیه و رضایت مشتری خود جلب کنند در غیر این صورت در قالب همین طرح سند ارتقا و هوشمند سازی با آنها برخورد می‌شود و از چرخه فعالیت خارج خواهند شد.

۱۷۰۰ نانوایی به کارت‌خوان مجهز شدند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با فروش وزنی نان در استان اظهار داشت: همه نانوایی‌ها مکلف هستند که ترازوی دیجیتال داشته باشند در غیر این صورت تخلف است، نداشتن ترازو یک تخلف صنفی محسوب می‌شود و به تعزیرات معرفی خواهند شد.

بیرانوند با بیان اینکه در طرح هوشمند سازی فروش نان، فروش وزنی نیز دیده شده است و مشتری می‌تواند هنگام خرید، نان را به صورت قرصی با وزنی خریداری کند ادامه داد: اگر نانوا در فروش نان به صورت وزنی به مشتری خود داری کند به عنوان متخلف مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول فروش نان به صورت قرصی و وزنی است و در صورتی که در کارگروه استانی مصوب شود، فروش نان به صورت وزنی خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا امروز از هزار و ۹۶۵ نانوایی استان که سهمیه آرد دولتی می‌گیرند، هزار و ۷۰۰ مورد به کارت خوان هوشمند مجهز شده‌اند گفت: ما بقی نیز طی روزهای آتی تجهیز می‌شوند، پس از تجهیز ما بقی، فروش نان از طریق کارت خوان‌ها الزامی خواهد شد و نظارت‌ها نیز هوشمند می‌شوند.

خرید ۲۲۶ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان

بیرانوند در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با میزان خرید گندم و کلزا از کشاورزان در استان اظهار داشت: تا امروز ۲۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده‌ایم.

وی بیان داشت: این مقدار گندم از ۳۱ هزار و ۵۸۹ کشاورز و در قالب ۶۵ هزار و ۴۶۶ محموله دریافت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین بهای این میزان خرید گندم را سه هزار و ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا امروز نیز هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان از این میزان پرداخت شده و ما بقی آن را نیز طی روزهای آتی به تدریج و با تخصیص منابع پرداخت خواهیم کرد.

بیرانوند افزود: همچنین تا امروز دو هزار و ۱۶۳ تن کلزا از کشاورزان خریدار شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان سلسله به میزان هزار و ۵۷ تن است.

نظر شما