شناسهٔ خبر: 55694545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام آزادی خواه خبر داد

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی از سد کلان به ملایر

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی از سد کلان را از مصوبات سفر ریاست جمهوری برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادی خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر به پروژه‌های نیمه تمام، اظهار کرد: در ملایر پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داشتیم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عدم تخصیص اعتبار به آنها به دلیل توانمندی مدیران قبلی شهرستان بوده است.

وی تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی از سد کلان را یکی دیگر از مصوبات این سفر برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی از سد کلان به ۳۷ روستای جاده مرویل و ایجاد یک مجتمع آبرسانی در بخش جوکار دو پروژه ملی هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه مجتمع آبرسانی از بخش اعتبارات استانی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برای هر یک از این مجتمع‌های آبرسانی مبلغ ۱۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی اخذ مجوز ماده ۲۳ برای محور ملایر-خنداب، تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه های محور ملایر- آورزمان- نهاوند و تکمیل راه آهن همدان- ملایر را از دیگر مصوبات این سفر برای ملایر برشمرد و ادامه داد: تکمیل راه آهن همدان- ملایر برای آینده ملایر راه‌گشا است چرا که تقویت و افزایش راه‌های مواصلاتی شهرستان به ویژه به مرکز استان، ملایر را به سمت توسعه یافتگی پیش می‌برد و می‌تواند از ظرفیت‌های کامل استان بهره‌مند شود.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه ۲۱ درصد از اعتبار مصوب شده استان باید به شهرستان ملایر تخصیص یابد، گفت: همچنین طی این سفر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی و احیا قنوات استان مصوب شد که لایروبی و احیای ۵۰ قنات شهرستان نیز جز این مصوبه است.

وی با تاکید بر نیاز شهرستان در حوزه جذب سرمایه گذار به برق گفت: با صدور مجوز ماده ۲۳، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ملایر از بخش خصوصی خارج و با اعلام وزیر نیرو این پروژه با ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری توسط دولت عملیاتی می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، ارتقاء رشته‌های پیراپزشکی و اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب را از مصوبات سی امین سفر استانی هیات دولت به شهرستان ملایر در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) که شهریور ماه سال گذشته افتتاح شد، از نظر ما یک بیمارستان است.

وی رقم اعتبارات مصوب شده در سی امین سفر استانی هیات دولت برای ملایر را بالاترین رقم دانست و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: مدیران با جدیت، هوشمندانه و به سرعت جذب اعتبارات مصوب شده را پیگیری و مطالبه کنند.

آزادی‌خواه در ادامه با اشاره به مذاکرات وین، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که در صورت به توافق رسیدن مذاکرات یا عدم توافق، بر خلاف سال‌های گذشته آسیب جدی به زیر ساخت‌های هسته‌ای کشور وارد نخواهد شد.

وی اطمینان داد که طی مذاکرات برجام حقوق ملت حفظ می‌شود و افزود: مسائل پارلمانی، حفظ جایگاه و شان سپاه پاسداران و ظرفیت هوا و فضا برای ما مهم است و کوتاه آمدن در این حوزه‌ها، ضرر محض خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت حفظ و توجه به ظرفیت‌های امنیتی، دفاعی و پارلمانی را مطالبه و تفاوت اساسی تیم مذاکره کننده این دوره با دوره های قبل دانست و اضافه کرد: اصل مذاکره همان است اما DNA آن فرق کرده است و آن ها نیز این شرایط را پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه جریان رسانه ای در کشور و به ویژه در ملایر می‌تواند ظرفیت سازی کرده و وحدت رویه ایجاد کند، مطرح کرد: رسانه می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منابع و خدمات کشور را بارور و رونمایی کند و این در حالی است که اگر همین خدمات در بستر دیگری ارائه شوند، باید ده‌ها برابر هزینه کنیم.

آزادی خواه پیام‌رسانی را امری مقدس و خبرنگار را فردی مقدس دانست و گفت: جبهه‌ای که به برکت وجود رسانه ایجاد می‌شود، جبهه‌ای غیر قابل انکار است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه ما به آینده دولت سیزدهم امید جدی داریم، گفت: در حال حاضر جنگ بین کشورهای روسیه و اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت گندم از چالش‌های پیش روی دولت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال دولت از نظر ریالی به اندازه سه سال گذشته برای خرید گندم هزینه کرده است، افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد مبالغ توسط بانک کشاورزی و مابقی آن توسط هفت تا هشت بانک عامل دیگر در حال پرداخت است.

وی با تاکید بر اینکه کشور هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل، گرانی و تورم بازار است که مردم به ویژه دهک‌های پایین را معترض کرده است.

آزادی خواه طرح های کشاورزی قراردادی را یکی از اولویت‌های جدی حوزه کشاورزی دانست و بیان کرد: آماده سازی کالابرگ الکترونیک یکی از مطالبات اصلی مجلس شورای اسلامی است اما دولت در این زمینه فعلا به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد وزارت بازرگانی در صورت ایجاد کالابرگ الکترونیک، افزود: در حال حاضر قدرت خرید گوشت قرمز و مرغ به شدت افت کرده است و راهکار اساسی آن ایجاد کالابرگ الکترونیک است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح صیانت از فضای مجازی فعلا اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: با شایعاتی مبنی بر محدود شدن فضای مجازی و اینترنت مخالف هستم اما بی سروسامانی و بی اخلاقی های موجود در فضای مجازی باید مدیریت و اصلاح شود.

وی با تاکید بر قابل دفاع بودن مدل مدیریت فضای مجازی، تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی کشور باید چکش کاری شود.

آزادی خواه مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه، امنیت غذایی و سه شنبه های نظارتی مجلس شورای اسلامی را از جمله طرح های مصوب مجلس برشمرد و افزود: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی از جمله گندم کار بسیار بزرگی است.

وی در بخش دیگری درباره سوالی مبنی بر جابجایی مدیران شهرستان گفت: جابجایی مدیران شهرستان حق و تکلیف فرماندار ویژه ملایر و مدیران کل است اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطلع هستند پس می توانند نظراتی در قالب پیشنهاد داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده هیچ دخالت یا اصراری بر انتصاب یا عزل مدیران شهرستان نخواهم داشت.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند سندی مبنی بر دخالت بنده در انتصابات مدیران ارائه دهد، خاطرنشان کرد: بنده توانایی دارم با هر مدیری در این شهرستان کار کرده و خود را محدود نمی کنم که تنها با شخص خاصی کار کنم.

آزادی‌خواه با بیان اینکه مشکل خاموشی معابر سطح شهر و روکش آسفالت محور ملایر- زنگنه را پیگیری خواهیم کرد، مطرح کرد: با توجه به دو برند جهانی منبت و انگور شهرستان ملایر، جذب سرمایه گذار برای احداث هتل در حال پیگیری است.

وی با اشاره به کمبود متخصص در شهرستان گفت: با همه وجود از متخصصانی که مجاهدانه به مردم شهرستان خدمات ارائه می دهند، دفاع و حمایت می کنم و جذب متخصص برای بیمارستان های دکتر غرضی و مهر را نیز پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در بسیاری موارد انجام شده و بقیه قابل بررسی است، بیان کرد: لایحه نظام جامع رسانه ای را دوره قبل بعنوان یکی از مطالبات اساسی اصحاب رسانه پیگیری کردم و در این دوره نیز پیگیری خواهد شد.

وی طرح رتبه بندی معلمان را طرحی بسیار قابل دفاع دانست که امید را در نگاه جامعه فرهنگیان ایجاد می‌کند و افزود: سال‌های گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح رتبه بندی معلمان اختصاص یافت.

آزادی خواه با اشاره به اختصاص ۲۵میلیارد تومان اعتبار به این طرح در سال جاری، خاطرنشان کرد: بدلیل عدم آیین نامه اجرایی و وجود برخی ایرادات این طرح تاکنون اجرا نشده اما با رفع ایرادات به زودی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری ضمن دفاع از شبکه های نمایش خانگی، تاکید کرد: نمی‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی محروم شد اما ضروری است که شبکه های نمایش خانگی از همان پیراستگی تلویزیون بهره مند شوند و در عین حال تنوع برای فیلم ساز فراهم شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما