شناسهٔ خبر: 55694448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

این یک سالتو بود و یک پنالتی

ربیعی: نمی‌خواهم هر هفته به داور اعتراض کنم

محمد ربیعی نسبت به دو تصمیم داور در بازی با گل‌گهر معترض است و اعتقاد دارد برای دومین هفته اشتباهات روی نتیجه تیمش اثر گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی در کنفرانس خبری پس از بازی با گل‌گهر گفت: خوشحال هستم که اولین جلسه خبری بعد از بازی را در شهر رفسنجان در کنار دوستان خوبم داریم که بیش از هزار روز است در کنارشان هستم و صدمین بازی است که به عنوان سرمربی مس در خدمت شما هستم.

ربیعی در مورد بازی گفت: در رابطه بازی در ابتدا به استاد محترم، آقای قلعه نویی، کادر فنی‌شان و باشگاه گل گهر سیرجان خسته نباشید می‌گویم. بازی خوبی بود و برجسته‌ترین قسمت بازی برای من نظم و استراتژی بود که بچه‌ها کاملا درست انجامش دادند. فکر می‌کنم جزو معدود بازی‌هایی بود که برنامه‌ی فنی زیادی به بچه‌ها داده بودم و فکر می‌کردم قسمت هایی از آن را با توقف یا نوسان انجام دهند اما خداراشکر چنین مسئله‌ای را ندیدم و بچه‌ها در کل نود دقیقه با همان نقشه‌ها و نظمی که داشتیم به جلو رفتند. به هر حال اینکه به تیم گل گهر فرصت ندهی، بتوانی بازی را اداره کنی و موقعیت‌های متعدد را ایجاد کنی خوب است. ما به تیر دروازه زدیم و دروازه خالی را نزدیم و یک یا دو موقیعت را آقای فروزان به خوبی مهار کردند.

سرمربی مس افزود: این بازی بسیار بازی تاکتیکی از سمت هر دو تیم و پرفشاری بود. این مسئله برای ما خوب است و از این بابت که می‌توانیم قسمتی از کارهای فنی را انجام دهیم برای من نوید بخش است و از بازیکنان تیم به دلیل رشادت و اجرای دقیق تاکتیک‌ها تشکر می‌کنم. همچنین کسب بیش از هزار امتیاز از نظر من که مربی ناچیزی هستم، این رکورد فوق العاده را به آقای قلعه نویی تبریک می‌گویم.

ربیعی در خصوص داوری و اعتراضاتش بیان کرد: در رابطه با داوری هفته گذشته در بازی با نساجی صحبت کردم و گلایه احساسی کردم به دلیل گذشته‌ای که در بازی‌های من و قضاوت آن داور رخ داده بود. الان اگر هر چیزی بگویم خواهند گفت ربیعی بعد از هر بازی از داوری شکایت می‌کند اما فقط رجوع می‌کنم؛ هفته گذشته کارشناسان دیدند پنالتی نبود اما برای نساجی گرفته شد، گل صددرصد ما مورد قبول نگرفت و نتیجه آن بازی می‌توانست دو بر هیچ شود و ما دو امتیاز از دست دادیم. در رابطه با امروز، به صحنه هندی که اعتراض کردیم کار نداریم و آن را گروه رسانه‌ای ما تصاویرش را می‌دهند و کارشناسان جواب می‌دهند اما الان در رختکن آن را دیدم و در لحظه بازی هم دیدم که در کرنر دقیقه ۵۹ کاملا آقای آرمین سهرابیان یک سالتو به آقای گادوین منشا می‌زند، پنالتی بود و گرفته نشد. بازی‌های امسال لیگ بسیار نزدیک هستند و همین نکات ریز می‌تواند تکلیف و نتیجه بازی را مشخص کند. بازهم به آقای افشاریان و کمیته داوران واگذار می‌کنیم اما چنانچه در این بازی هم حق مس رفسنجان خورده شده، پس شد دو تا بازی. باز هم می‌گویم دقیقه ۵۹ کرنر تیم ما و خطای آرمین سهرابیان روی گادوین منشا.

او در مورد اعتراضاتش به داوری اضافه کرد: اگر من به داوری شکایت کردم این هیچگونه از تلاش، کوشش و بازی خوب گل‌گهر چیزی کم نمی‌کند. بسیار باشگاه گل‌گهر و آقای قلعه‌نویی برایم قابل احترام هستند. دو بازی متوالی است که داور اشتباه تاثیرگذار در نتیجه ما دارد. از نظر من پنالتی بود و کارشناسان داوری می‌توانند نظر دهند.

او در مورد بازی با دو مهاجم برخلاف سال گذشته گفت: در مورد روش و شیوه ما کارشناسان می‌توانند نظر دهند. چیزی که ما بازی می‌کنیم نسبت به روش‌های دیگر جدیدتر است. ما در هر دو بازی به نظرم تیمی بودیم که موقعیت بیشتری ایجاد کردیم. یک جاهایی با شیمبا و منشا دو فوروارد داریم و گاهی با سه مهاجم بازی می‌کنیم. بچه‌ها کم کم به مرز هماهنگی می‌رسند و اگر بچه‌ها بتوانند سه سیستم مدنظر من را بازی کنند به ارتقای کیفی هم می‌رسیم. از نحوه اجرای بچه‌ها راضی هستم.

ربیعی در مورد حضور دستیار اسکوچیچ در ورزشگاه گفت: از گروه فنی تیم ملی که به شهر رفسنجان آمدند تشکر می‌کنم. حتما برای کادرفنی بازی این دو تیم و بازیکنان حاضر در این دو تیم حائز اهمیت است. این خوب است و من از کادرفنی تیم ملی می‌خواهم با دقت تیم ما، گل گهر و از این دست را زیر نظر بگیرند. شاید بهترین اتفاق بعد از بازی‌های پارسال دعوت شدن یک بازیکن ما به تیم ملی بود که برای اولین بار در تاریخ این باشگاه رخ داد. حسینی پسر بسیار خوب و با شخصیتی است و با تمام وجود فوتبال بازی می‌کند. در کنار او بازیکنان خوب دیگری هم داشتیم. به نظرم خط دفاعی ما خیلی بی نقص بازی کرد. همه بازیکنان در یک مدار نظم و سیستم خوبی بودند و خوشحال شدم که دو جوان خوب ما، لطیفی و ربیع زاده و همچنین فراز امامعلی به زمین آمدند و توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.
ما کمتر مورد حاشیه‌ای و  بی انضباطی داریم و هر تیمی بخواهد این تیم را بدون اغماض قضاوت کند مشخص است در مسیر رشد درستی در فوتبال قرار گرفته است.

او در پایان گفت: آقای رستمی امروز به من زنگ زدند و از ایشان سپاسگزارم. امیدوارم یک روزی در این شهر در کنار این مردم حضورتان را در آسیا جشن بگیرید و لیاقت مردم رفسنجان این است.

نظر شما