شناسهٔ خبر: 55694282 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

قیمت طلا به کف چهار ماهه رسید

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: قیمت طلا ۱۸ عیار به کمترین سطح خود از ۱۵ فروردین امسال رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۲۷ مرداد یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان بود و بعد از ۱۳۵ روز هر گرم آن را کمتر از یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله کردند.
روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقریبا از دو هفته پیش و همزمان با انتشار اخبار برجامی کلید خورد. قیمت طلا ۱۸ عیار ظرف این مدت نزدیک ۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و الان خرید سکه امامی نسبت به روز ۱۲ مرداد که هیئت مذاکره‌کننده ایرانی عازم وین شد، یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان کمتر تمام می‌شود. حالا قیمت طلا تقریبا ۵۰ هزار تومان با کمترین سطح خود در سال جاری فاصله دارد.
به گزارش فرارو، قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۲۷ مرداد یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان به‌ثبت رسید. این عدد دو هزار تومان از قیمت طلا ۱۸ عیار در روز چهارشنبه و ۲۰ هزار تومان درقیاس با سه‌شنبه کمتر بود. قیمت طلا در روز‌های اخیر مسیر نزولی را در پیش گرفته است و به‌سمت کف قیمت خود در سال جاری حرکت می‌کند. قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۲۷ مرداد درحالی به یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید که برای اولین بار بعد از ۱۶ فروردین امسال شاهد خرید و فروش طلا با ارقام کمتر از یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان هستیم و ادامه این روند می‌تواند منجر به رسیدن قیمت طلا به کمترین سطح خود در سال جاری شود. کمترین قیمت طلا ۱۸ عیار امسال روز ششم فروردین یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به‌ثبت رسید و الان فاصله ارزش طلا با این رقم ۵۱ هزار تومان است.
قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار از دو هفته قبل و همزمان با اخبار برجامی در مسیر نزولی افتاده است و پنجشنبه ۲۷ مرداد نسبت به ۱۲ مرداد، ۶۹ هزار تومان کمتر معامله شده است. یعنی چیزی معادل پنج درصد. نکته دیگر درباره قیمت طلا عقب‌نشینی ۲۲۲ هزار تومانی ارزش آن نسبت به بالاترین سطح امسال است. روز ۲۲ خرداد امسال قیمت طلا با رسیدن به رقم یک میلیون و ۵۰۸ هزار تومان، بالاترین سطح خود در سال ۱۴۰۱ را تجربه کرد و حالا با ایستادن روی پله یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان، ۲۲۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.
قیمت سکه امامی پنجشنبه ۲۷ مرداد به ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی نسبت به دو هفته قبل که اخبار دور جدید مذاکرات مطرح شده بود، یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان یعنی ۷.۵ درصد ریخته است. دو هفته قبل سکه امامی ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ارزش داشت. سکه تمام‌بهار آزادی و سکه ربع‌بهار آزادی ریزش بیشتری را تجربه کردند. سکه تمام‌بهار آزادی یا همان سکه طرح قدیم پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شد و این رقم نسبت به دو هفته قبل یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کمتر بود.
قیمت سکه ربع‌بهار آزادی با ریزش ۴۸۰ هزار تومانی طی این مدت از پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد. به‌این ترتیب ارزش سکه‌های ربع‌بهار آزادی و تمام‌بهار آزادی به‌ترتیب ۹ و ۸.۸ درصد ظرف دو هفته اخیر تنزل پیدا کرده و شرایط بدتری را نسبت به سکه امامی و طلا ۱۸ عیار داشتند. سکه نیم‌بهار آزادی هم پنجشنبه ۲۷ مرداد درحالی هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که دو هفته قبل هشت میلیون و ۱۸۰ هزار تومان ارزش داشت. قیمت سکه گرمی طی این مدت با افت ۱۳۰ هزار تومانی (معادل چهار درصد) از سه میلیون و ۳۰ هزار تومان به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.



 

برچسب‌ها:

نظر شما