شناسهٔ خبر: 55693266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

آزادگان؛ استقامت و اقتدار ملت ایران را در جهان متجلی کردند

سرهنگ وحیدی گفت: آزادگان در دوران دفاع مقدس با ایمان راسخ در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند و در طول سال‌های سخت اسارات استقامت و اقتدار ملت ایران را در جهان متجلی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی امروز (پنجشنبه) به مناسبت ایام گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور در منزل آزاده «لطیف عسگری» با وی دیدار و گفت و گو کرد.

سرهنگ وحیدی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: این ایام یادآور رشادت غیور مردانی است که با ایمان راسخ و استقامت خود در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند و در طول سال های سخت اسارات اقتدار ملت ایران را در جهان متجلی کردند.

وی ایثار و ازخودگذشتگی آزادگان سرافراز کشور را فراموش نشدنی دانست و گفت: صبر و پایداری شما امروز بهترین اسوه و الگو برای ملت ایران است تا با اقتباس از این روحیه مقاومت و پایداری شما بتوانیم در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی با بیان اینکه آزادگان با خلق حماسه های جاویدان نقش بسزایی در ماندگاری ارزش های دفاع مقدس دارند گفت: امروز به واسطه این تجربیات، آزادگان سرافراز کشور حتما باید به مسئله جهاد تبیین ورود کنند.

در ادامه آزاده «لطیف عسگری» به بیان خاطراتی از دوران اسارات در اردوگاه رژیم بعث عراق پرداخت و از ایثار و استقامت رزمندگان در سال های سخت اسارت سخن گفت.

وی اظهار داشت: اگر آن زمان با لبیک گویی به فرمان امام راحل برای حفظ خاک و ناموس کشور در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدم اکنون نیز هر زمانی که نیاز باشد تا آخرین قطره خون در رکاب ولایت خواهم بود.

در پایان با اهدای لوح تقدیری از سال‌ها رشادت و ایثارگری آزاده «لطیف عسگری» تقدیر شد.

آزاده سرافراز لطیف عسگری در سال 1366 به مدت 28 ماه به دست نیروهای بعث عراق در اسارت بود.

انتهای پیام/

نظر شما