شناسهٔ خبر: 55692974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گسترش فرهنگ مقاومت اعتلای جمهوری اسلامی را رقم می‌زند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: پرچم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرچه برافراشته‌تر باشد ایران اسلامی بیش‌ازپیش مسیر پیشرفت و آبادانی را طی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فیروزه به ریاست «مهدی باغیشنی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند؛ بر همین اساس تلاش در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس همسنگ شهادت است و فعالان این عرصه باید شهیدگونه بی‌تعلق به دنیا، در اوج اخلاص و با حداکثر بصیرت و معرفت و در نهایت دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی زندگی کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، افزود: آزادگان که جزو صاحبان اصلی انقلاب هستند بیشترین سهم را در تحقق انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند و هنوز هم در صحنه هستند تا انقلاب اسلامی در اوج کمال به صاحب اصلی‌ آن حضرت مهدی (عج) تحویل داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دفاع به‌عنوان امر فطری در باورهای اسلامی یک تکلیف الهی است. در دوران جنگ تحمیلی که دفاع مقدس جریان پیدا کرده بود بنا به نظر امام خمینی (ره) این دفاع واجب کفایی بود. در میدان‌های دیگر نیز اگر هر یک از امور جامعه اسلامی دچار تزلزل و اختلال شود و نیاز به حضور جهادی، انقلابی و داوطلبانه باشد تکلیف است که آحاد جامعه نقش ایفا کنند و جامعه اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دیروز در ایران اسلامی دفاع مقدس جریان داشت و امروز جهاد تبیین، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد کبیر در همه ابعاد جاری است که بنا به نیاز جامعه به هر یک از آن‌ها باید حرکت جهادی صورت گیرد.

وی بیان داشت: راهبرد قطعی حرکت رو به جلو نظام مقدس جمهوری اسلامی جهاد، مقاومت و دفاع فعال است و اگر نسبت به آن‌ها اهتمام نشود با توطئه‌های گوناگون نظام سلطه، کشور دچار چالش می‌شود؛ بر همین اساس مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نهادینه کردن منطق تداوم دفاع و جهاد است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خطر نفوذ را گوشزد می‌کنند، تأکید کرد: باید ضمن مقابله با خط‌مشی نفود در قالب جهاد تبیین نسبت به جریان نفوذ روشنگری کرد.

این مسئول در ادامه ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت را یادآور شد و گفت: با صد زبان در هر مکان و زمان باید پرچم مقاومت برافراشته باشد و در حرکت‌های اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی که ثمره مجاهدت جامعه ایثارگران و شهداست به این مهم پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: نشر ارزش‌ها جامع‌الاطراف است و در تمام حرکت‌های که در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می‌شود یک لبه آن تقویت روحیه دفاعی و مقاومت است.

وی با تأکید بر حضور همه جانبه مردم در تمام صحنه‌ها گفت: پرچم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرچه برافراشته‌تر باشد ایران اسلامی بیش‌ازپیش مسیر پیشرفت و آبادانی را طی خواهد کرد.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: آحاد جامعه با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند. امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و افتخار است؛ بر همین اساس مشکلات کشور نه با سازش ذلت‌بار بلکه با مجاهدت در عرصه‌های مختلف قابل حل خواهد بود؛ باید روی پای خود بایستیم و همچنان که خرمشهرها را از دشمن باز پس گرفتیم میدان‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی که دشمن در آن‌ها حضور پیدا کرده را فتح کنیم.

این مسئول ادامه داد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها یک ساختار مردم‌نهاد و متشکل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و جوانان آتش به اختیار است و لذا دستگاه‌های محلی باید با حمایت و پشتیبانی خود این دفاتر را در اجرای مأموریت‌های محوله یاری کنند.

وی با قدردانی از همت مسئولان و مردم در احداث یادمان شهدای گمنام شهرهای همت‌آباد و فیروزه گفت: تکریم شهدا، تکریم امامزادگان عشق است در همین راستا باید با برگزاری برنامه‌های اثرگذار این یادمان‌ها به قطب فرهنگی شهر تبدیل شوند.

در ابتدای این نشست جمعی از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فیروزه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما