شناسهٔ خبر: 55679663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

این ماده غذایی باعث افزایش طول عمر می شود!

مصرف سبزیجات چلیپایی باعث افزایش طول عمر شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، مصرف سبزیجات چلیپایی (صلیبی) باعث افزایش طول عمر شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

نشریه انگلیسی اکسپرس نوشت، احتمال ابتلا به سرطان روده در کسانی که سبزیجات صلیبی شامل کلم، گل کلم، جوانه بروکسل، اسفناج و ... را مرتب مصرف می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر است.

سبزیجات صلیبی توانایی فعال کردن یک پروتئین قدرتمند معروف به Nrf۲ را دارند. محققان معتقدند که Nrf۲ ممکن است برای تقویت آنتی اکسیدان ها، مبارزه با آسیب یا اکسیداسیون سلولی مفید باشد. اکسیداسیون سلولی علت شناخته‌شده بیماری قلبی عروقی است.

این مطالعه همچنین نشان داد: سبزیجات صلیبی مملو از ایندول، ایزول، ایزوتیوسیانیت و سولفورافن هستند که همگی جزو فیتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی ضدسرطان محسوب می‌شوند. به این ترتیب مصرف سه وعده سبزیجات صلیبی در هفته با کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است و خطر ابتلا به سرطان پانکراس و پستان را نیز به ترتیب ۳۸ و ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، کلم بروکلی یکی از بهترین منابع حاوی ویتامین E در میان سبزیجات است که از سلول‌هایی که با میکروب‌ها مبارزه می‌کنند، محافظت می‌کند. جوانه‌های بروکسل نیز سرشار از ویتامین C هستند که باعث افزایش سلامت ریه‌ها می‌شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما