شناسهٔ خبر: 55677704 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعال شدن بیمه راهنمایان گردشگری

مدیر کل نظارت و ارزیابی تاسیسات گردشگری گفت:بیمه راهنمایان گردشگری فعال است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، یحیی نقی زاده محجوب مدیر کل نظارت و ارزیابی تاسیسات گردشگری با اشاره به مشکلی که برای بیمه راهنمایان گردشگری پیش امده گفت: در لایحه بودجه سال 1401 پیش بینی شده است دولت برای بیمه اقشار خاص از جمله راهنمایان گردشگری، اعتبارات لازم حق بیمه و سهم کارفرماها را تامین کند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه درخواست تامین اعتبار کرد تا طلب سال قبل آنها را نيز واریز کند.
نقی زاده با بیان اینکه یک اختلاف یا مغایرت محاسبه ای بین سازمان برنامه و بودجه وهدفمندی یارانه ها اتفاق افتاده اظهار داشت:مکاتبات لازم برای اصلاح این مغایرت ها انجام شده که در طول این چند روز وزير ميراث فرهنگي و گردشگري آقاي ضرغامی طی صحبتی که با رئیس جمهور داشتند دستوری از معاون اول رئیس جمهور به وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی صادر شد تا موضوع حل شود.
وی افزود: تامین اعتبار باید انجام و در حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود و سازمان تامین اجتماعی نيز نسبت به استمرار پوشش بیمه ای راهنمایان گردشگری اقدام کند.

مدیر کل نظارت وارزیابی تاسیسات گردشگری درباره معافیت راهنمایان گردشگری گفت:پرداخت حق بیمه راهنمايان گردشگري  به تصویب هیئت دولت رسیده و انجام دهک بندی اقشار  طبق معیارهای وزارت کار انجام می شود.
وی افزود:موضوعی که معتقدیم مورد توجه قرار نگرفته وضعیت راهنمایان گردشگری است که به علت ماهیت کارشان باید مبالغ قابل توجهی برای تورگردی داشته باشند.  وي همچنين گفت: وزارت کار این برداشت را دارد که به خاطر چرخش خوب این مبالغ در حساب راهنمایان شامل معافیت حق بیمه نمی شوند، با پیگیری هایی که انجام شد این ائین نامه باید اصلاح شود و یا معیار و ملاک درباره دهک بندی راهنمایان گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی سپرده شود.

نظر شما