شناسهٔ خبر: 55677404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ظرفیت بومگردی تربت‌حیدریه در دستور کار میراث فرهنگی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: ۱۲ باب اقامتگاه بومگردی در این شهرستان فعال است که با توجه به ظرفیت‌های موجود و استقبال گردشگران، جا برای افزایش تعداد آنها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمدی عصر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری تور یک روزه بازدید رسانه‌های جمعی از تاسیسات گردشگری شهر تازه تاسیس "نسر" واقع در بخش جلگه رخ، افزود: بر این اساس ۶ واحد دیگر اقامتگاه بومگردی در مرحله اخذ تایید و کسب مجوز فعالیت هستند.

وی از رسانه های جمعی این خطه به عنوان پیشگامان معرفی صنعت گردشگری یاد کرد و گفت: ثمره تلاش ما و بخش خصوصی زمانی بهتر نشان داده می‌شود که در پشت ویترین رسانه‌های جمعی قرار گیرد و بر این اساس از اصحابه رسانه دعوت می‌شود ضمن بازدید از اقامتگاه‌های بومگردی و دیگر تاسیات گردشگری این شهرستان، آنها را در قالب فیلم، عکس و گزارش مکتوب به مردم ایران و به خصوص فعالان حوزه گردشگری در اقصی نقاط کشور معرفی کنند.


 

افزایش ظرفیت بومگردی تربت‌حیدریه در دستور کار میراث فرهنگی است

شهردار شهر تازه تاسیس نسر نیز گفت: نسر بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به اینکه پر جمعیت‌ترین روستای بخش جلگه رخ بود، لذا از آبان پارسال به شهر ارتقا یافت.

سعید دیده‌بان افزود: از آنجا که ۱۳۷ روز در سال دارای یخبندان است، لذا بنا داریم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این خطه، نسر را به عنوان "سردشهر" و "بام خراسان رضوی" معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سد نسر سال ۹۸ با حضور رییس وقت مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، گفت: هدف از ساخت سد، تغذیه مصنوعی آبخوان دشت پایین دست، کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب‌های احتمالی و بهبود وضعیت آبگیری از رودخانه، افزایش راندمان انتقال آب، بهبود وضعیت کشاورزی و اشتغالزایی در منطقه است.

افزایش ظرفیت بومگردی تربت‌حیدریه در دستور کار میراث فرهنگی است

شهردار نسر تصریح کرد: سد خاکی با هسته رسی به طول تاج ۳۳۰ متر و عرض تاج هفت متر با هزینه ۱۸۲ میلیارد ریال ساخته شده و برآورد می‌شود که سالانه ۱.۷ میلیون متر مکعب آب به آن وارد شود.

دیده‌بان افزود: بر اساس همین سرمایه‌گذاری اولیه و با هدف اشتغالزایی در منطقه بهتر دیده شد با همکاری میراث فرهنگی، منطقه گردشگری نسر در سد ایجاد تا علاقه مندان از شهرها و بخش های اطراف برای قایق سواری و ماهیگری به این منطقه زیبا سفر کنند.

افزایش ظرفیت بومگردی تربت‌حیدریه در دستور کار میراث فرهنگی است

نسر شهری از توابع بخش جلگه‌رخ شهرستان تربت‌حیدریه که در فاصله ۱۵۳ کیلومتری جنوب مشهد و ۷۳ کیلومتری شمال شرقی تربت‌حیدریه واقع شده‌است.

نسر از سطح دریا ۱٬۸۲۱ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۳۹۵ ،۳٬۶۳۳ جمعیت داشت.

طبق مصوبه هیات وزیران در ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۹ روستای نسر به شهر ارتقاء یافت.

شهرستان تربت‌حیدریه از چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ تشکیل شده‌است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما