شناسهٔ خبر: 55676036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

درخشش ۱۶۸ دانش آموز هنرمند گلستانی در جشنواره کشوری «فردا»

کابلی از کسب ۱۶۸ رتبه کشوری توسط دانش آموزان هنرمند گلستانی در چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری «فردا» و سومین دوره جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«موسی کابلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دانش آموزان هنرمند گلستانی 143 رتبه کشوری در چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» و 25 رتبه کشوری در جشنواره کانون ها توسط دانش‌آموزان هنرمند گلستانی خبر داد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: فراخوان چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور با عنوان «فردا» و سومین دوره  جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی از مهرماه سال تحصیلی گذشته در بیش از ١٢٠رشته انفرادی و گروهی در چهار مرحله آموزشگاهی وکانونی، شهرستانی، استانی و کشوری آغاز شد.

 

وی ادامه داد: این جشنواره ها به‌‌ عنوان مهم ترین جشنواره‌های دانش آموزی، هر سال با هدف کشف استعدادهای فرهنگی و هنری با حضور پرشور دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود.

 

کابلی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از دو هزار و ۵٠٠  اثر توسط دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان دریافت شد، گفت: پس از داوری آثار رسیده، حدود 300 اثر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

 

وی اظهارداشت: امسال با تلاش همکاران در دبیرخانه استانی پس از دو سال کرونایی، مرحله استانی جشنواره آوایی، تئاتر و نمایشی را به صورت حضوری برگزار شد که دستاوردهای شگرفی حاصل شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، کشف سه پدیده آوایی (رتبه اول ویژه) در رشته های تک نوازی کمانچه توسط نوید اراز نیا از مراوه تپه، عمران رحمانی تک نوازی دوتار ترکمن از گنبدکاووس و نیکتا معتمدی نژاد تک نوازی هارمونیکا (ساز دهنی) از شهرستان گرگان را اعلام کرد.

 

وی با اشاره به افتخارات استان درشته های گروهی،  افزود: کسب مقام اول کشور در سرود گروهی به همت دانش آموزان و دست اندرکاران و مربیان توانمند از شهرستان آزادشهر، مقام دوم ومقام سوم کشور دررشته تئاتر صحنه ای،  توسط دانش آموزان هنرمند کانون آفرینش گرگان و سه نقاشی همگانی از شهرستان گالیکش و یک نقاشی همگانی از شهرستان گرگان از دستاوردهای چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری (فردا) و سومین جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور سهم استان گلستان در این جشنواره بود.

 

 

پایان پیام/83

نظر شما