شناسهٔ خبر: 55675906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز طرح امن‌سازی سایبری در خراسان رضوی

رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی گفت: طرح امن‌سازی سایبری سازمان‌های زیرساختی در خراسان رضوی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

محمد یعقوبی رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی گفت: این طرح یک چرخه و فرآیند امنیت سایبری است که دستگاه‌ها باید دائم این چرخه امنیتی را طی کنند.

او با بیان اینکه در حوزه سایبری با هجمه و آسیب زیاد مواجه هستیم و مدیران نسبت به موضوع امنیت سایبری کم‌توجهی می‌کنند ، افزود: در شرایط کنونی مسئولان همانطور که به امنیت ساختمان و ورودی مجموعه خود اهمیت می‌دهند، باید نسبت به امنیت سایبری سازمانشان نیز دغدغه‌مند باشند.

رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی ادامه داد: از میان ۵۰ سازمان با ساختار زیرساختی و مهم  خراسان رضوی تنها ۱۷ سازمان این چرخه را طی کرده اند و بقیه دستگاه‌ها همچنان در حال اجرای روند و طی کردن این چرخه هستند.

یعقوبی بیان کرد: علت عدم تکمیل چرخه امنیت سایبری در برخی سازمان‌های زیرساختی استان مشکلات بودجه‌ای و برخی دیگر مسائل ساختاری و فنی است.

او تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی دستگاه‌ها دیتا سنتر غیراستاندارد دارند که این مساله موجب شده سازمان در اجرای امن سازی سایبری ناکام باشد، راه اندازی دیتا سنتر جدید و استاندارد هزینه بر بوده و ممکن است تا ۲ سال طول بکشد.

رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی دیگر چالش حوزه امنیت سایبری خراسان رضوی را تامین نیروی متخصص دانست و تاکید کرد: در حال حاضر با مهاجرت نیرو‌های متخصص در حوزه امنیت سایبری از استان به مرکز کشور و یا مهاجرت عمومی این نخبگان به خارج کشور مواجه هستیم، تامین نیروی متخصص یکی از نیاز‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

نظر شما