شناسهٔ خبر: 55674043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری از متقاضیان ثبت نام قطعی پیاده‌روی اربعین حسینی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت نام قطعی پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، در خصوص سوءاستفاده مجرمان سایبری از متقاضیان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین نام نویسی در سامانه سماح است، از این رو مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این مناسبت اقدام به طراحی و معرفی سامانه‌های جعلی با هدف هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها نموده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه بیمه متقاضیان صرفاً از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir قابل پرداخت است، از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس اکیداً خودداری شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: برابر اطلاع‌رسانی صورت گرفته توسط روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کارت شناسایی زائران پس از پایان ثبت‌نام قطعی توسط سامانه مذکور صادر می‌شود، لذا متقاضیان نسبت به ارائه اطلاعات هویتی به افراد ناشناس یا پرداخت وجه بابت دریافت کارت دقت نظر داشته باشند.

وی در توصیه به زائران گفت: صرفاً به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس و اخبار منابع غیررسمی اجتناب کنند، مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

نظر شما