شناسهٔ خبر: 55673530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پاسخ سازمان سنجش به قوه قضائیه؛ ملاک در آزمون وکالت

تسنیم

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: سازمان سنجش آموزش کشور پاسخ استعلام قوه قضائیه را داده است و صراحتاً اعلام کرده در بحث آزمون وکالت، ملاک جهت جذب، نمره تراز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شامگاه سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: معاون اول قوه قضائیه که رئیس هیئت نظارت مرکز وکلا هم است در یک مصاحبه‌ای مطرح کرده بود که ما از سازمان سنجش این موضوع [ملاک قرار دادن نمره خام یا نمره تراز برای قبولی در آزمون وکالت] را می‌پرسیم.

وی افزود: سازمان سنجش پاسخ خود را به معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه صراحتاً اعلام کرده و گفته؛ اولاً امکان‌پذیر نیست که نمره خام ملاک قرار بگیرد و شیوه‌ای غیر از این شیوه وجود ندارد. ثانیاً استدلال علمی کرده مبنی بر اینکه نمرات خام نمی‌تواند ملاک قرار بگیرد.

حسینی ادامه داد: همچنین سازمان سنجش به این استناد کرده که با توجه به مشروح مذاکرات مجلس و جلسه‌ای که سازمان سنجش با مجلس داشته این موضوع از مجلس پرسیده شده و جواب این بوده که تراز نمره، ملاک است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس تأکید کرد: در واقع می‌خواهم این را عرض کنم که از منظر ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی با مراجعه به مشروح مذاکرات، هیچ ابهامی در این قضیه وجود ندارد که نمرات تراز باید ملاک قرار بگیرد و نه نمره خام.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما