شناسهٔ خبر: 55672346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

امروز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان بسته می شود؟

طبق گفته‌های دیروز زاهدی وفا، امروز باید تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص و جزییات آن به اطلاع بازنشستگان برسد؛ تا به این لحظه، خبری منتشر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، چند روز دیگر پنجمین ماه سال جاری هم به پایان یافتن می رسید اما تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان هنوز نامشخص است. از روزهای پایانی سال گذشته بازنشستگان منتظر تعیین تکلیف حقوق خود هستند و حال گفته می‌شود که قرار است امروز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص شود.

چرا حقوق بازنشستگان دیر تعیین تکلیف شد؟

اواخر سال گذشته بود که قرار شد حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد و حقوق سایر بازنشستگان نیز ۳۸درصد افزایش یابد؛ اما در نهایت حقوق فروردین ماه بدون افزایش واریز شد؛ بازنشستگان هم از همان فروردین پیگیر افزایش حقوق خود هستند؛ بالاخره در خرداد ماه مقرر شد حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد افزایش و معوقات آن نیز پرداخت شود؛ اما در مورد حقوق سایر بازنشستگان تصمیم بر افزایش ۱۰درصدی شد.

حال تکلیف حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر مشخص است و این بازنشستگان حقوق خود را با افزایش ۵۷درصدی نسبت به سال گذشت دریافت می‌کنند؛ اما سایر سطوح به حقوق خود معترض و خواستار آن بودند تا افزایش ۳۸درصدی حقوق اعمال شود.

بالاخره قالیباف در نامه ای به رییس جمهوری ، دو مصوبه دولت درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» را مغایر قانون بیان کرد و یک هفته مهلت داد تا حقوق بازنشستگان اصلاح شود. از نامه قالیباف یک ماه می‌گذرد و هنوز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نشده است.

پس از آن بهادری جهرمی اعلام کرد که  پیرو دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

همه این خبرها پشت هم می‌آمد و خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود. بالاخره قفل سکوت زاهدی وفا روز گذشته شکست و او اعلام کرد که در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه‌ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

حالا باید دید حقوق بازنشستگان امروز افزایش می‌یابد و تکلیف حقوق بازنشستگان بالاخره امروز مشخص می‌شود و یا بازنشستگان همچنان باید منتظر تکلیف افزایش حقوق خود بمانند.

نظر شما