شناسهٔ خبر: 55672262 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

غذاها و نوشیدنی‌هایی که به کاهش اشتها کمک می‌کند

به نظر می‌رسد که بادام، قهوه، زنجبیل، سیب و آب به کاهش اشتها و کالری دریافتی کمک شایانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوردن غذا بین وعده‌های غذایی یک عادت رایج است به ویژه در صورتی که وعده‌های غذایی پرحجم مصرف نمی‌کنید خوردن غذاهای ناسالم به راحتی می‌تواند کالری دریافتی را افزایش دهد. توصیه می‌شود که به منظور کاهش اشتها بین وعده‌های غذایی اصلی از غذاهای کم کالری و حاوی مواد مغذی بالایی مصرف کنید. در ادامه به بررسی مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که به کاهش اشتها و پیشگیری از مصرف غذاهای ناسالم کمک می‌کند:

بادام

بادام سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و منیزیم است؛ مصرف چند عدد بادام می‌تواند به صورت طبیعی اشتهای شما را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که بادام باعث ایجاد احساس سیری می‎‌شود و به افراد در مدیریت وزن کمک می‌کند. می‌توان بادام را با عسل یا به همراه مغزهای دیگر مانند گردو و دانه‌هایی مانند تخمه کدو تنبل مصرف کرد.

قهوه

کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های قهوه می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. یک فنجان قهوه علاوه بر اینکه باعث کاهش اشتها می‌شود، می‌تواند به کالری‌سوزی، تجزیه چربی و افزایش متابولیسم کمک کند. البته نباید در مصرف این نوشیدنی زیاده‌روی کرد، زیرا ممکن است مشکلات خاصی را به همراه داشته باشد.

زنجبیل

اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. نتایج یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد مردانی که زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف می‌کنند حداقل تا سه ساعت بعد از غذا احساس سیری می‌کنند. زنجبیل به دلیل خواص دارویی که دارد، به رفع حالت تهوع نیز کمک می‌کند.

سیب

از آنجایی که میوه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای مصرف در بین وعده‌های غذایی باشند. سیب سرشار از فیبر محلول و پکتین است که به افراد کمک می‌کند برای طولانی مدت احساس سیری کنند. مصرف این میوه می‌تواند سطح گلوکز را تنظیم کند، انرژی را افزایش دهد و از جذب کالری اضافی نیز جلوگیری کند.

آب

گاهی‌اوقات ممکن است بلافاصله پس از خوردن یک وعده غذایی اصلی، احساس گرسنگی کنید که اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد. این احساس گرسنگی بلافاصله پس از مصرف غذا ممکن است به دلیل نیاز بدن به آب باشد، افزایش مصرف آب به کاهش اشتها و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک شایانی می‌کند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که قبل از غذا خوردن، دو لیوان آب می‌نوشند، نسبت به افرادی که آب مصرف نمی‌کنند، کالری کمتری در وعده غذایی دریافت می‌کنند.

نظر شما