شناسهٔ خبر: 55672116 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) تولد دو توله پلنگ عربی در خطر انقراض

تولد دو توله پلنگ عربی در عربستان سعودی یک نقطه عطف مهم در نجات این گونه در معرض خطر انقراض است.

صاحب‌خبر -

یک جفت توله پلنگ عربی در مرکز تحقیقات حیات وحش شاهزاده سعود الفیصل به عنوان بخشی از برنامه اسارت و پرورش به دنیا آمدند.

به گزارش فرارو، در حال حاضر، پلنگ عربی در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان "به شدت در خطر انقراض" طبقه بندی شده است.

کمیسیون سلطنتی الولا اعلام کرد: ما تولد آن‌ها را جشن می‌گیریم، زیرا نقطه عطف دیگری در تلاش خود برای بازگرداندن قدرت تعادل طبیعت در العلا را رقم می‌زنیم.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که این توله‌ها در مرکز تحقیقات حیات وحش شاهزاده سعود الفیصل به عنوان بخشی از یک برنامه اسارت و پرورش به دنیا آمدند که به دنبال افزایش تعداد پلنگ‌های عربی و اسکان مجدد آن‌ها در طبیعت است.

زیستگاه این پلنگ که قبلاً شبه جزیره عربستان را در بر می‌گرفت و به شام می‌رسید، اکنون به سه کشور عربستان سعودی، عمان و یمن محدود شده است. در حالی که پس از قرن‌ها از بین رفتن زیستگاه و شکار غیرقانونی، تعداد گونه‌ها در طبیعت کمتر از ۲۰۰ قلاده تخمین زده می‌شود.

کمیسیون سلطنتی العلا برای حفظ پلنگ عربی ابتکارات مختلفی از جمله گسترش برنامه پرورش از طریق افتتاح مرکز پرورش پلنگ عربی در ذخیره گاه طبیعی شرعان و ایجاد صندوق جهانی را در دستور کار قرار داده است.

تعهد به حفظ پلنگ عربی عمیقاً در عربستان سعودی جریان دارد. در ژوئن ۲۰۱۶، شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان سعودی طی توافقنامه‌ای با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری طی ۱۰ سال برای حفاظت جهانی از پلنگ و احیای جمعیت پلنگ عربی تلاش کرد.

 
(ویدئو)
 
(ویدئو)
 
(ویدئو)

برچسب‌ها:

نظر شما