شناسهٔ خبر: 55671150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

آخرین اقدامات برای حضور اتباع افغانستان در پیاده‌روی اربعین

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی آخرین اقدامات برای حضور اتباع افغانستان در پیاده‌روی اربعین سال جاری را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ «علی قاسمی» مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در این اداره برگزار شد اظهارداشت: در رابطه با اربعین امسال ما در حوزه (اتباع) داخل کشور نگرانی نداریم. اینها افرادی هستند که برای ما شناخته شده هستند و دارای پاسپورت اقامتی، گذر اقامتی و یا کارت آمایش هستند و با فرایندهای اداری ما آشنا هستند. در نتیجه اعزام اینها به اربعین آسان است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه توان خوبی در ستاد مردمی اربعین داریم و از هیئت‌های مذهبی مهاجران که در دهه اول محرم سنگ تمام گذاشتند هم استفاده می‌کنیم.

مدیرکل اتباع خاطرنشان کرد: محل احداث موکب‌ها در مرز دوغارون و مرز شلمچه و داخل عراق جا نمایی شده است و قرار است با همکاری هیئت‌های مذهبی و ستاد مردمی اربعین برای تجهیز آن اقدام خواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه نگرانی ما در حوزه اربعین زائران ورودی ما از افغانستان است و هنوز برآورد دقیقی در این باره نداریم چون سیاست طالبان را در این باره نمی‌دانیم گفت: «ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی هستیم که به روند ورود زائران اربعین سرعت ببخشیم.»

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه بهداشتی بتوانیم خوب عمل کنیم و خدمات لازم را ارائه دهیم. انشالا ما شرمنده زائران امام حسین(ع) نشویم چه پناهندگان داخل کشور و چه زائرانی که از افغانستان به ایران می‌آیند تا به زیارت اربعین بروند.

اینجا ببینید:

شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی در ایام اربعین است

شرایط خروج اتباع خارجی از ایران برای سفر اربعین اعلام شد

 

نظر شما