شناسهٔ خبر: 55671138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کره شمالی دو فروند موشک کروز آزمایش کرد

مقامات کره جنوبی خبر دادند کره شمالی دو فروند موشک کروز را در دریا آزمایش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات کره جنوبی خبر دادند کره شمالی دو فروند موشک کروز را در دریا آزمایش کرد.

یکی از مقامات کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود امروز در گفتگو با خبرگزاری یونهاپ اظهار کرد در ساعات آغازین صبح امروز کره شمالی دو فروند موشک کروز را از منطقه اونچون در دریای غربی در جنوب استان پیونگان پرتاب کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری ای اف پی گفت: این نخستین آزمایش موشکی پیونگ یانگ از ابتدای ماه گذشته تاکنون بوده و مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در حال تحلیل و بررسی دقیق جزئیات این پرتاب مانند فاصله پروازی هستند.

این در حالی است که پنتاگون روز گذشته خبر داد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هاوایی تمرینات مشترک دفاع هوایی برگزار کردند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد این تمرین مشترک هوایی نشان دهنده تعهد هر 3 کشور برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای امنیتی کره شمالی و حفاظت از امنیت مشترک و تقویت قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است شرکت کنندگان در این تمرین مشترک اطلاعات تاکتیکی منطبق با توافقات مشترک اطلاعاتی سه جانبه را به اشتراک گذاشتند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای تایید کرد نظامیان این کشور در تمرینات نظامی مشترک طولانی مدت با آمریکا که از 22 اوت تا یکم سپتامبر برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

همچنین امروز صدمین روز به قدرت رسیدن یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی است که امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در سئول هیچ اشاره‌ای به پرتاب موشکی امروز کره شمالی نکرد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد هر گونه گفتگو بین رهبران کره جنوبی و شمالی و یا مذاکره بین مقامات در سطح کاری نباید تبدیل به یک شوی سیاسی شود، اما باید به برقراری صلح گسترده در شبه جزیره کره و شمال شرقی آسیا کمک کند.

این در حالی است که یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی هنگام به قدرت رسیدن، وعده بهبود روابط با ژاپن و تعمیق مناسبات با ایالات متحده را داد تا بتواند با انجام و گسترش مانورهای مشترک با کره شمالی بهتر مقابله کند.

پیونگ یانگ از ابتدای سال جاری تاکنون به رغم تحریم های بین‌المللی گسترده علیه برنامه های تسلیحاتی اش، آزمایش ها موشکی زیادی را انجام داده است.

کیم جون اونگ رئیس کره شمالی اواخر ماه گذشته میلادی از آمادگی کشورش برای انجام یک آزمایش هسته‌ای خبر داده بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما