شناسهٔ خبر: 55671083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نیکزاد در دیدار با رئیس دیوان محاسبات عراق:

از تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مناسب است دیوان محاسبات ایران و عراق همکاری های بیشتری با یکدیگر داشته باشند و از تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رافل یاسین خضیر رئیس دیوان محاسبات عراق صبح امروز چهارشنبه 26 مردادماه 1401 با حضور در مجلس شورای اسلامی با علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

نیکزاد در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس دیوان محاسبات عراق و هیات همراه، گفت: ثبات، استقلال، تمامیت ارضی و ارتقا جایگاه منطقه ای عراق همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت عراق در مرحله پسا داعش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و در بازسازی های پسا داعش و سرمایه گذاری های مشترک برای بازسازی زیرساخت ها در کنار ملت عراق بوده و خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم، گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه به ویژه عراق را مورد تاکید قرار داد.

وی در بخش دیگری افزود: مهم ترین جنایت های آمریکا در عراق شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس المهدی بود که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران پیگیری‌های حقوقی آن را انجام می‌دهد و قطعاً انتقام سختی نیز از قاتلان این شهدا گرفته خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: کشورهای منطقه اگر از لحاظ سیاسی و امنیتی دست به دست هم بدهند می توانند اقدامات موثری در برابر قدرت های جهانی انجام دهند.

نیکزاد با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی 2 بازوی تخصصی دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش ها را دارد، توضیح داد: مناسب است دیوان محاسبات ایران و عراق همکاری های بیشتری با یکدیگر داشته باشند و از تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال می کنیم.

رافل یاسین خضیر رئیس دیوان محاسبات عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان ، گفت: دولت و ملت ایران در مقابله با داعش و همواره در کنار ملت عراق بودند که قدردان این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه این ارتباطات پارلمانی می‌تواند افق روشنی برای توسعه همکاری‌ها ایجاد کند، افزود: قطعاً برقراری ارتباط مستمر میان مجالس عراق و ایران می تواند به تبادل تجارب در امر قانونگذاری و نظارت منجر شود.

رئیس دیوان محاسبات عراق با اشاره به دیدار روز گذشته خود با مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشورمان عنوان کرد: یادداشت تفاهم هایی میان دیوان محاسبات ایران و عراق امضا شد که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شوند.

وی در همین بخش اظهار داشت: در دیدار با رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران دریافتیم که یک دادگاه تخصصی در این دیوان وجود دارد که آمادگی داریم با استفاده تجارب دیوان محاسبات ایران آن را در دیوان محاسبات عراق ایجاد کنیم./

پایان پیام

نظر شما