شناسهٔ خبر: 55670875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آزادگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات کشور مشارکت کنند

دفاع پرس

قاضی‌زاده هاشمی گفت: خیلی خوب است که شما آزادگان اجازه ندادید روابط تان دولتی شود و خودتان به صورت جمعی با یکدیگر تلاش می‌کنید؛ معتقدم شما عزیزان می‌توانید هر سال با ایجاد کارگروهی، نتایج همایش‌ها و نشست‌های خود را به گوش مسئولان برسانید.

صاحب‌خبر -
«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل۲ اظهار داشت: خیلی اتفاق بزرگی است که شما عزیزان آزاده ارتباط خوب و سازنده‌ای در ایام اسارت با یکدیگر داشته‌اید. کسی در ایام اسارت شما بزرگواران هیچگونه کمکی به شما نکرد، بنابراین شما در چنین شرایطی خودتان به یاری یکدیگر پرداختید، اکنون هم که به شکر خدا ارتباطات خود را کماکان و با جدیت ادامه داده‌اید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ارتباط سازنده شما عزیزان با یکدیگر خیلی موثر است و امام صادق (ع) نیز در دوران حکومت بنی امیه همواره به ارتباط تنگاتنگ شیعیان با یکدیگر تاکید جدی داشتند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: بنده قبل از اینکه افتخار حضور در بنیاد شهید را داشته باشم، ۱۴ سال نماینده مجلس بودم که یکی از این دوران در فتنه سال ۸۸ بود، فارغ از کاری که جریان فتنه انجام داد، اما ما هم نسبت به برخی از موضوعات در کشور گلایه داشتیم، بنابراین بر آن شدیم که نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بنویسیم که منجر به تشکیل جلسه‌ای با ایشان شد.

وی تاکید کرد: معظم‌له خطاب به ما گفتند، ما در اوایل انقلاب همراه با آقایان شهید بهشتی و مرحوم هاشمی خدمت حضرت امام (ره) رفتیم و به ایشان در خصوص وضعیت نابسامان کشور و خیانت‌های بنی صدر گفتیم، اما امام (ره) در پاسخ به ما گفتند شما باید با جمعی که در مجلس حاضر هستید با اتحاد و انسجام کامل معضلات را رفع کنید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از بیان این خاطره خطاب به ما گفتند که شما هم باید با جمعی که دارید از طریق مجلس مشکلات کشور را رفع کنید.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امروز جریان آزادگان برای رفع مشکلات کشور در حال تلاش هستند، گفت: بنده در حال حاضر اساتید آزاده بسیار بزرگی در حوزه علمیه قم، دانشکده‌های پزشکی و حقوق می‌شناسم که در حال رشادت برای رفع مشکلات کشور هستند.

وی ادامه داد: خیلی خوب است که شما آزادگان اجازه ندادید روابط تان دولتی شود و خودتان به صورت جمعی برای دیدار با یکدیگر در چنین نشست‌هایی تلاش می‌کنید، معتقدم شما عزیزان می‌توانید هر سال با ایجاد کارگروهی، نتایج همایش‌ها و نشست‌های خود را با بیانیه‌ای خطاب به مسئولان کشور اعلام کنید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ۱۵ سالگی با فرمان امام خمینی (ره) به جبهه رفته است، گفت: بنده همواره در جبهه از خداوند متعال درخواست می‌کردم که مرا شهید کند، ولی دچار اسارت نشوم، زیرا تحمل اسارت و فشار روحی آن را نداشتم، بنابراین شما آزادگان انسان‌های بزرگی هستید که توان روحی خیلی بالایی دارید.

وی با بیان این خبر که سال آینده کنگره شهدای ایام اسارت را برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: شهدا به طور کلی مظلوم هستند، ولی شهدای اسارت از مظلومیت بیشتری برخوردارند، بنابراین لازم است که این کنگره با تولیدات فرهنگی شایسته‌ای برگزار شود، البته من شنیده ام که شما عزیزان خودتان به صورت خودجوش اقدام به ضبط خاطرات ارزشمند خود کرده‌اید که اقدام بسیار گران‌بهایی است

نظر شما