شناسهٔ خبر: 55670325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتشار کتاب «زنان در قرآن کریم» در مصر

وزارت اوقاف مصر با همکاری وزارت فرهنگ این کشور کتاب «زنان در قرآن کریم» را با موضوع داستان‌های زنان در قرآن کریم و آموزه‌های اخلاقی و دینی نهفته در این داستان‌ها منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، این کتاب به بررسی جایگاه کلی زن در اسلام و همچنین زنان مشهوری که در قرآن از آنها یاد شده، پرداخته و به وسیله «حسنات الحکیم» گردآوری شده است.

در مقدمه این کتاب که به قلم محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نوشته شده، با اشاره مقام زن در اسلام و تأکید بر این که اسلام هیچ‌گاه زنان را دست‌کم نگرفته، آمده است ملاک در ارزش‌گذاری اسلام، ایمان است.

در ادامه مقدمه، همچنین به نقش مکمل زن و مرد برای یکدیگر در جامعه اسلامی، حقوق زنان از نگاه قرآن، اسلام و سنت پیامبر(ص) و سیره نبوی در این زمینه اشاره شده است.

در این کتاب تلاش شده است آموزه‌هایی اخلاقی و دینی برگرفته از این داستان‌ها و همچنین عبرت‌های موجود در آن تبیین شود، امری که این کتاب را به یک اثر آموزشی مناسب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است.

حضرت حوا (س)، حضرت هاجر (س)، حضرت ساره (س)، حضرت مریم (س)، مادر حضرت موسی (ع)، بلقیس ملکه سبا، زلیخا همسر عزیز مصر و عایشه، زینب بنت جحش و خوله بنت ثعلبه از همسران پیامبر (ص)، موضوع داستان‌های این کتاب هستند.

 

 

انتهای پیام

نظر شما