شناسهٔ خبر: 55670054 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ناکامی مطلق مربی استقلالی مقابل پرسپولیس در لیگ برتر/ یحیی در فکر انتقام!

جواد نکونام در رقابت های لیگ برتر هنوز موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است.

صاحب‌خبر -

حساس‌ترین نبرد هفته دوم مسابقات لیگ بیست و دوم قطعا تقابل پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی خواهد بود که از ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. اما نکته قابل توجه در این بازی برتری آماری قرمزهای پایتخت نسبت به فولاد خوزستان است.

این دو تیم تاکنون ۴۸ بار در مسابقات مختلف (لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام)مقابل یکدیگر ایستاده‌اند که سهم پرسپولیسی‌ها ۲۵ برد و سهم فولادی‌ها ۱۱ برد بوده است. ۱۲ دیدار دو تیم هم برنده نداشته است.

به تاریخچه نبردهای دو تیم نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها در آزادی نیز آمار خوبی برابر فولاد دارند. قرمزهای پایتخت در ۲۱ بازی خود مقابل فولاد در این ورزشگاه، ۱۳ بار پیروز از میدان خارج شده‌اند و فقط ۳ بار به فولاد باخته‌اند. آنها آخرین بار در هفته هفدهم لیگ برتر چهاردهم روی گل به خودی بنگر و گلزنی نانگ مغلوب حریف شدند. 

پرسپولیس امیدوار است که بتواند رکورد شکست‌ناپذیری‌اش مقابل فولاد  در لیگ برتر را ادامه دهد. بیش از ۳ سال و سه ماه، از آخرین برد فولاد مقابل پرسپولیس در لیگ برتر می‌گذرد و آخرین بار در بازی برگشت دو تیم در لیگ هجدهم بود که شاگردان افشین قطبی توانستند تیم برانکو را شکست دهند.

ناکامی مطلق مربی استقلالی مقابل پرسپولیس در لیگ برتر/ یحیی در فکر انتقام!

 از آن روز تاکنون پرسپولیس بدون احتساب بازی سوپرجام در ۶ تقابل اخیر لیگ برتری خود با حریف اهوازی بی‌شکست بوده و ۵ برد مقابل این تیم داشته است. نکته جالب تقابل‌های نکونام و پرسپولیس این است که جواد هنوز موفق نشده  در لیگ برتر سرخ پوشان را در قامت سرمربی شکست دهد.

یحیی گل محمدی و جواد نکونام نیز تا به امروز ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم گل محمدی ۴ پیروزی و سهم نکونام دو برد بوده است و یک تقابل این دو هم با تساوی به پایان رسید. این دو مربی در لیگ هجدهم اولین تقابلشان را برگزار کردند. آخرین تقابل دو تیم هم مربوط به دیدار سوپرجام فصل گذشته است که فولاد با یک گل پرسپولیس را شکست داد و قهرمان شد.

نکته جالب اینجاست که نکونام تا حالا در لیگ برتر نتوانسته پرسپولیس را به عنوان مربی شکست دهد و اگر این اتفاق روز جمعه بیفتد، برای اولین بار خواهد بود. همچنین گل محمدی که فصل قبل یک جام را مقابل فولاد از دست داد، در این بازی به فکر انتقام خواهد بود و می خواهد هرطور شده در اولین دیدار خانگی فصل خود به پیروزی برسد.

نظر شما