شناسهٔ خبر: 55669940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چهره کلیدی تحقیقات علیه ترامپ در انتخابات کنگره شکست خورد

چهره کلیدی جمهوری‌خواه تحقیق علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در کنگره از دور رقابت درون حزبی خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیز چنی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، رقابت در انتخابات مقدماتی نمایندگان این حزب در کنگره را به رقیب هم‌حزبی واگذار کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، نتایج اولیه انتخابات در ایالت وایومینگ نشان می‌دهد «هریت هِیجمَن» رقیب چنی که از حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برخوردار است، با اختلاف حدوداً دو برابری، پیروز خواهد شد.

لیز چنی دختر معاون «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا، یکی از ده عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که سال گذشته به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد.

این قانون‌گذار آمریکایی همچنین یکی از اعضای کلیدی کمیته منتخب تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ است.

به نوشته سی‌اِن‌اِن، لیز چنی هشتمین عضو جمهوری‌خواه از میان ده نماینده‌ای است که پس از دادن رأی مثبت به استیضاح دوم ترامپ، از دور رقابت‌های انتخاباتی خارج می‌شود.

این شبکه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت، این تحولات نشان می‌دهد که ترکیب حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در حال تغییر مسیر به سمت حامیان ترامپ است.

از سوی دیگر گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکایی حاکی از این است که با توجه به عملکرد ضعیف دولت دموکرات آمریکا این احتمال وجود دارد که جمهوری‌خواهان بتوانند بعد از چهار سال دوباره اکثریت را در مجلس نمایندگان این کشور پس بگیرند.

لیز چنی روز چهارشنبه ضمن اعلام واگذاری رقابت به هیجمن گفت: «انتخابات مقدماتی به پایان رسیده اما کار اصلی از حالا شروع می‌شود».

انتهای پیام/م

نظر شما