شناسهٔ خبر: 55669324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حضور ۴۰ آزاده دفاع مقدس در رادیو گفت‌وگو همزمان با سالروز ور...

اقتصاد ایران: شبکه رادیویی گفت‌وگو همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، مهمانان خود را از این جامعه سرافراز انتخاب کرده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رادیو گفت‌و‌گو یکی از شبکه‌های تخصصی و کارشناس محور در سازمان صداوسیما است، که روزانه به‌طور متوسط بیش از 40 میهمان به عنوان کارشناس، با عناوین مختلف اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاهی و... در برنامه های مختلف این شبکه حضور پیدا می‌کنند. 

این شبکه رادیویی تمامی میهمانان خود را در روز چهارشنبه 26 مرداد ماه همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به وطن از این قشر انتخاب کرده است.

نگاهی به جدول پخش این شبکه رادیویی نشان می‌دهد، برنامه سازان این شبکه با درنظر قراردادن موضوع برنامه و نظر به اهمیت تخصص میهمان روی موضوع، بیش از 40 کارشناس آزاده با تخصص‌های مختلف را شناسایی و مورد استفاده قرار می‌دهند.

براین اساس، برنامه «حیات خلوت» میزبان ابوالفضل عیسی‌مراد جانباز، آزاده جنگ تحمیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و نویسنده کتاب روانشناسی اسارت است و از تجربه زیسته این فرهیخته آزاده می‌گوید.

مجله خبری تحلیلی صبح و گو هم که ارزیابی کارشناسان و مسئولین از آخرین خبرها پیرامون موضوعات مختلف را به روی آنتن می‌برد، میزبان غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و مدیرعامل موسسه پیام آزادگان است، و آخرین آمار و اطلاعات وضعیت آزادگان در کشور را خواهد گفت.

اساتید و نخبگان حوزه پزشکی در جامعه آزادگان هم میهمان برنامه «روزنه» می‌شوند.

گفت‌و‌گوهای پنجگانه رادیو گفت‌و‌گو، از جمله گفت‌و‌گوی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی هم موضوعات تخصصی خود را دنبال می‌کند، گفت‌و‌گوی سیاسی از بررسی ابعاد پروژه نفوذ سیاسی در مراکز مهم تصمیم سازی کشور صحبت خواهد کرد که آزادگانی چون سردار سعید نجار از اساتید دانشگاه، سردار مصطفی افضلی فرد از فرماندهان با سابقه، عزت الله خوشدل کارشناس حوزه رسانه و سیاسی و امیر خجسته نماینده سابق مجلس میهمان این برنامه هستند.

نقش آفرینی موثرتر چرخه علم و فناوری در حوزه فنی و مهندسی در برنامه دیگری مورد بحث قرار می‌گیرد و مسعود ماهوتچی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد میهمانان این برنامه هستند.

برنامه گفت‌و‌گوی اقتصادی که هر روز ساعت 14:30 به روی آنتن می‌رود روز چهارشنبه 26 مرداد با موضوع کاهش اثربخشی دلار با استفاده از تجارت روبلی- ریالی، میزبان مجید نادری رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه و حمید رضایی کارشناس حوزه پولی و بانکی خواهد بود.

"ساعت بیست و چهارویک دقیقه" میزگردی تخصصی پیرامون علوم شناختی در ساحت رسانه است که اکنون و در فصل پنجم این مجموعه برنامه با محوریت نقش زنان و رفتارسازی‌های شناختی در رسانه به گفت‌و‌گو با بانوان شاخص و تراز انقلاب اسلامی می‌پردازد که در این قسمت فاطمه ناهیدی از بانوان آزاده هشت سال دفاع مقدس و استاد دانشگاه با موضوع قدرت شناختی زنان و حوزه عملیات‌های محتوایی و میدانی سخن می‌گوید. 

دو برنامه خبری تحلیلی رادیو گفت‌و‌گو هم که جدیدترین رویدادهای دنیای بین‌الملل را ارزیابی می‌کند موضوعاتی چون سردار سلیمانی و تاثیرات راهبردی او در جبهه مقاومت را با سردار بیژن کیانی کارشناس مسائل راهبردی دنبال خواهد کرد. همچنین پیگیری مجلس در خصوص پرونده دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی با حضور حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نحوه نظارت مجلس بر اجرایی شدن واردات خودرو در گفت‌وگو با حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه رویداد روز چهارشنبه 26 مرداد ساعت 12 بررسی خواهد شد.

سعید اوحدی معاون وزیر میراث فرهنگی و صنایع گردشگری هم با موضوع برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری سلامت میهمان برنامه رویداد است.

برنامه «بدون خط خوردگی» هم که هر روز ساعت 19 به‌صورت زنده  روی آنتن می‌رود، با سیدمجید میراحمدی معاون وزیر کشور که خود از آزادگان کشور به‌شمار می‌رود صحبت کرده و با موضوع آخرین پیگیری‌ها و تمهیدات در خصوص مراسم راهپیمایی اربعین گفت‌و‌گو می‌کند.

امیر احمد سلمانی معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش، سردار احمد روزبهانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حسن بهشتی پور از دیگر میهمانان برنامه بدون خط خوردگی هستند که بصورت زنده در این برنامه شرکت خواهند کرد.

 رادیو گفت و گو روی موج fm ردیف 103.5 مگاهرتز قابل دریافت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما