شناسهٔ خبر: 55668840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تغییر جدید در پذیرش دانشجویان دکتری‌

معاون آموزشی وزارت علوم از یک تغییر در پذیرش دانشجویان دکتری‌ از سال آینده براساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم درباره اصلاح آیین‌نامه‌های دکتری با رعایت اصول استاد محوری گفت: اولین مصوبه در خصوص موضوع مذکور برای سال ۱۴۰۲ و مبنی بر این است که ۲۰ درصد از پذیرش دانشجویان دکتری از سال ۱۴۰۲ به صورت استادمحوری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: 

وی ادامه داد: یعنی اساتید طرح‌های تحقیقاتی خود را اعلام می‌کنند، سپس شورای دانشگاه این طرح‌ها را تصویب کرده و به وزارت علوم اعلام می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سپس وزارت علوم آن را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند، سازمان سنجش آموزش کشور آن را در دفترچه کنکور اعلام می‌کند و سپس زمانی که دانشجویان آزمون داده و رشته انتخاب کردند، ۴ الی ۵ برابر ظرفیت به اساتید معرفی می‌شوند، اساتید نیز از بین دانشجویان یک نفر را انتخاب می‌کنند در حال حاضر این مسیر مهیا شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: این برنامه در حال حاضر مصوبه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی را دارد و برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

نظر شما