شناسهٔ خبر: 55667670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت:

سرعت اینترنت افزایش یافته است

موج نیوز

وزیر ارتباطات گفت: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد شد و برطرف شد. با توجه به اینکه خطوط جایگزین را لحاظ کردیم چند ساعت زمان برد تا اختلال ایجاد شده برطرف شود.

وی عنوان کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود. اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و حتی چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌های اینترت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

زارع پور در رابطه با مقایسه اینترنت ایران و عراق و تفاوتی که به لحاظ سرعت اینترنت وجود دارد، عنوان کرد: وضعیت کاملاً قابل قیاسی است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید این مشکل یک روزه و دو روزه نبوده و زیرساخت‌های کشور در بعضی حوزه‌ها ده سال است که نوسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

وی اضافه کرد: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی بی شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت برنامه‌هایی را در حوزه اینترنت ثابت و اینترنت همراه طراحی کردیم که مسیر برنامه‌ای میان مدت و بلند مدت را شامل می‌شود. حق مردم است و آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم ان شاءالله در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما