شناسهٔ خبر: 55667270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش هفتگی نشریه اتلتیک پیش از جام جهانی ۲۰۲۲/ قسمت دوم

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

نشریه اتلتیک تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲،‌ به صورت هفتگی مهمترین اتفاقات برای بازیکنان و مربیان تیم‌های مختلف را ارزیابی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اتلتیک، تا جام جهانی ۲۰۲۲ فقط کمتر از ۱۴ هفته و دقیقا ۹۴ روز تا جام جهانی باقی مانده است. "The Athletic" هر هفته تا شروع جام جهانی ستونی را منتشر می‌کند تا هواداران را در جریان همه رویدادهای قابل توجه، روندهای تاکتیکی و بازیکنان کلیدی تا سوت شروع جام قرار دهد.

به هفته دوم خوش آمدید...

دژاوو برای هلیل‌هودزیچ

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

فدراسیون فوتبال مراکش وحید هلیل‌هودزیچ سرمربی تیم ملی این کشور را تنها سه ماه قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برکنار کرد. فدراسیون فوتبال مراکش گفت که این تصمیم به دلیل اختلاف نظر در مورد نحوه آماده سازی "شیرهای اطلس" برای جام جهانی گرفته شده است.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: دو طرف توافق کرده‌اند که راه خود را دوستانه جدا کنند. هلیل‌هودزیچ، سرمربی بوسنیایی در آگوست ۲۰۱۹ هدایت مراکش را بر عهده گرفت و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا در کامرون رساند. او سپس در ماه مارس پس از پیروزی ۵ بر ۲ در مجموع مقابل کنگو، جواز حضور در جام جهانی را برای مراکش به دست آورد.

این مربی با حکیم زیش، بازیکن مراکشی چلسی مشکل داشت و او را به تیم ملی دعوت نکرد و حالا با برکناری هلیل هودزیچ درهای تیم ملی برای بازگشت حکیم زیش باز شده است. مراکش زیر نظر هلیل هوزیچ رکورد قابل احترامی داشت: ۲۰ برد، هفت تساوی و فقط سه باخت در ۳۰ بازی. البته آنها در آخرین دیدار خود در دیداری دوستانه ۳ بر صفر مغلوب آمریکا شدند.

مراکش در مرحله نهایی جام جهانی در قطر با کرواسی، بلژیک و کانادا در گروه F دیدار خواهد کرد.

حواستان به برزیل باشد

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

رافینیا، نیمار، وینیسیوس جونیور، گابریل ژسوس و گابریل مارتینلی بازیکنان هجومی برزیل هستند که این هفته‌ها درخشش خوبی داشتند. برزیل با صربستان، سوئیس و کامرون در گروه G هم گروه است و باید دید سلسائو با این ترکیب خوب هجومی چه می کند. 

ژسوس در این فصل از زمانی که از منچسترسیتی جدا شد و به آرسنال پیوست درخشش خوبی داشته و به همراه مارتینلی در پیروزی ۴ بر ۲ مقابل لستر در روز شنبه گلزنی کردند. البته ژسوس در این دیدار دو گل زد و دو پاس گل داد، یک پاس گل برای مارتینلی و دیگری برای گرانیت ژاکا.

رافینیا اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد و یک ساعت بازی کرد. البته بارسلونا نتوانست تیم رایووایکانو را شکست دهند.

وینیسیوس در افتتاحیه لالیگا در دیدار رئال مادرید و آلمریا از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت. هر چند موفق به گلزنی نشد ولی بازی خوبی کرد. نیمار در پیروزی ۵ بر ۲ پاری سن ژرمن مقابل مون پلیه دو گل زد. او پیش از این در این فصل شش گل و پاس گل در دو بازی ثبت کرده است که بیشترین تعداد گل و پاس گل در لیگ یک فرانسه است.

شانس‌های متفاوت برای دروازه‌بان‌های انگلیس

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

نیک پوپ دروازه‌بان نیوکاسل در دومین هفته نیز کلین‌شیت کرد تا الان با دو کلین‌شیت از دو بازی عملکرد خوبی داشته باشد. توانایی او در بازی با توپ  همچنان علامت سوال بزرگی در مورد شایستگی او برای حضور تیم انگلیس ایجاد کرده است.

دین هندرسون پس از پیوستن به فارست امیدوار است که جایگاه خود را در تیم ملی انگلیس برای جام جهانی حفظ کند. او یک پنالتی در نیمه دوم از دکلن رایس هافبک وستهام مهار کرد. هندرسون به صورت قرضی از منچستریونایتد به این تیم آمده است تا شانس حضور در جام جهانی را از دست ندهد.

برخلاف پوپ و هندرسون، جردن پیکفورد دروازه‌بان اول انگلیس نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد زیرا اورتون با نتیجه ۲ بر یک در دیدار با استون ویلا شکست خورد.

قبل از جام جهانی ساوت گیت گفت که سه دروازه‌بان برتر انگلیس را بر اساس فرمشان در لیگ انتخاب خواهد کرد. دیدن اینکه نیم فصل اول برای دروازه‌بان‌های انگلیسی چگونه پیش می‌رود جذاب خواهد بود.

مشکلات فرانسه

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

پل پوگبا  از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده است. همچنین انگولو کانته در تساوی چلسی مقابل تاتنهام روز یکشنبه از ناحیه همسترینگ آسیب دید و چندین هفته از میادین دور است. رافائل واران در نیمه دوم برای یونایتد به میدان رفت و به نظر جایگاهی در ترکیب اصلی ندارد.

واران ۸۶ بازی ملی برای فرانسه دارد و کاپیتان این تیم مقابل آفریقای جنوبی بود. پوگبا نیز با ۹۱ بازی ملی تجربه زیادی دارد و از ارکان اصلی فرانسه هستند. ژول کنده، مدافع میانی فرانسوی بارسلونا نیز در تساوی بدون گل مقابل رایو وایکانو در دسترس نبود.

درخشش ولاهوویچ و کارت قرمز نونیز

۱۴ هفته تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

فیفا ۵ بازیکنی که برای اولین بار در جام جهانی به میدان خواهند رفت را معرفی کرده که ما قصد دارید تا شروع جام جهانی عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم.

داروین نونیز - اروگوئه/ ۱۱ بازی ۲ گل

کریستوفر انکونکو- فرانسه/ ۶ بازی صفر گل

لائوتارو مارتینس- آرژانتین/ ۳۸ بازی ۲۰ گل

جاناتان دیوید- کانادا/ ۳۰ بازی ۲۰ گل

دوسان ولاهوویچ - صربستان/ ۱۴ بازی ۷ گل

داروین نونیز در دیدار لیورپول برابر پالاس حرکت بدی از خود نشان داد و کارت قرمز گرفت و ۳ جلسه از همراهی تیمش محروم شد. او دومین بازیکن لیورپول است که در اولین بازی خود در آنفیلد کارت قرمز دریافت می کند. جو کول اولین بازیکن در سال ۲۰۱۰ بود.

جاناتان دیوید کانادایی روی گل تساوی لیل براب رنانت نقش مهمی داشت. مارتینز در دیدار اینتر برابر لچه بیشترین شوت (پنج) را در زمین داشت ولی گلزنی نکرد.

دوسان ولاوویچ از صربستان در پیروزی ۳ بر صفر یوونتوس مقابل ساسولو دو گل زد. در نهایت کریستوفر نکونکو فرانسوی در تساوی ۲ بر ۲ مقابل کلن برای لایپزیگ گلزنی کرد. او هوشمندی و خونسردی خود را در صحنه گل به خوبی نشان داد.

انتهای پیام

نظر شما