شناسهٔ خبر: 55666914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مجلس: بجای رقابت باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی در رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: باید به هر شکلی که شده به کارآفرینان جوان کمک شود.

صاحب‌خبر -

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گو با تسنیم، با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی در رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی فعال در این حوزه تصریح کرد: باید به هر شکلی که شده به کارآفرینان جوان این حوزه کمک شود تا در فضای نوآورانه خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توجه به ظرفیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در کشور و لزوم بهره‌مندی از شرکت‌های استارتاپی در عرصه‌های مختلف گفت: نهادهای حاکمیتی باید فضایی ایجاد کنند که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کارآفرینان این حوزه به اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بپردازند.

محبی نجم آبادی گفت: شرکت‌های استارتاپی بر اساس مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند و مجلس به دنبال تصویب قوانین حمایتی از شرکت‌‌های دانش‌بنیان است و در این قوانین تلاش شده تا برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه بیمه هم بهترین شرایط فراهم شود.

وی ادامه داد: باید بجای رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپی، از آنها حمایت شود. اهمیت این شرکت‌های دانش‌بنیان آنقدر زیاد است که تبدیل به شعار سال شده است چون نتیجه آن اشتغالزایی و تولید است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اتهام مسئولان بیمه مرکزی به لابی‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارت‌خانه‌ها و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: این نوع اظهارنظرها به نفع نظام نیست و باید به جوان‌ها و نیروهای انسانی که وارد این حوزه می‌شوند کمک کنیم و مسئولان بیمه مرکزی نباید خود را رقیب آنها بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما