شناسهٔ خبر: 55666813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب/ راه‌اندازی مجتمع تجارت جهانی

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به ضرورت همکاری وزارت صمت جهت برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب گفت:‌مجتمع تجارت جهانی در بهمن امسال در شهر آفتاب راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ عباس تقدی‌نژاد مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در نشست خبری درباره فعالیت این نمایشگاه اظهار داشت: در 6 ماهه گذشته تلاش شده آنچه به عنوان ایرادات در این مجموعه وجود داشت، با همه‌پرسی از همکاران، برگزارکنندگان مجموعه‌های مشابه و اهالی رسانه رفع شود.

وی افزود: بر همین اساس، اساسنامه این شرکت اصلاح شد و از شهرداری مجوز گرفته‌ایم که تغییراتی در اساسنامه ایجاد شود. بر همین اساس، اساسنامه جدید تدوین و جهت تصویب به شورای شهر ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب ادامه داد:‌همچنین ساختار سازمانی این نمایشگاه تغییر کرده ودسترسی ورودی و خروجی نمایشگاه تسهیل شده است همچنین خدمات رفاهی و رستورانی برای این مجموعه در نظر گرفته شد.

تقدسی‌نژاد با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته به دلیل فعالیت کم مجموعه نمایشگاه‌های بین‌‌‌المللی شهر آفتاب فضاهای سبز آن دچار آسیب شده بود گفت:‌با تغییر پیمانکاران مشکل در حال برطرف شدن است این مجموعه 52 هکتار فضای سبز دارد که می‌تواند بخشی از فضای سبز مردم تهران به ویژه در بخش‌های جنوبی تأمین کند.

وی با بیان اینکه به مجموعه نمایشگاه‌های  بین‌اللملی شهر آفتاب به عنوان یک کلان‌پروژه نگاه‌ کرده‌ایم گفت: 100 پروژه کوچک برای این مجموعه در نظر گرفته شده است همچنین مثلث توسعه توسط نمایشگاه بین‌الملی شهر آفتاب و منطقه ویژه اقتصادی شهرری و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده است همچنین راه‌اندازی بندر خشک در زمینی به مساحت 200 هکتار در مجاورت شهر آفتاب که تفاهم‌نامه همکاری در این راستا بین 5 شرکت شهرداری منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب بیان داشت: مجموعه شهرداری مانند بسیاری از مجموعه‌های دولتی به دلیل انقباض منابع مالی ناگریز حرکت به بخش خصوصی بوده بنابراین در اجرای پروژه‌ها این موضوع را مدنظر قرار داده‌ایم.

تقدسی‌نژاد با اشاره به احداث مجمتع بزرگ تجارت جهانی توسط بخش خصوصی در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: 5 سال است راه‌انداز ی این مجموع بلاتکلیف مانده بود بخشی از وظایف شهرداری در گذشته انجام نشده بود و ما پیگیری کردیم اکنون مشکل برطرف شده و سرمایه‌گذار تعهد افتتاح در بهمن ماه را داده است.

وی گفت:‌85 درصد پروژه پیشرفت داشته 70 هزار مترمربع برای آن در نظر گرفته شده است البته ما از سرمایه‌گذار تعهد گرفته‌ایم جهت برگزاری نمایشگاه کتاب از این ننمایشگاه استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: ایجاد نیروگاه خورشیدی و استیچ روباز از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه است و دو نمایشگاه دانش‌بنیان نیز تا پایان سال خواهیم داشت و تأکید داریم شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت واسپاری غرفه‌ها باشد.

تقدسی‌نژاد درباره مشکل و اختلاف نمایشگاه سئول و شهر آفتاب گفت:‌جابه‌جایی برگزاری نمایشگاه حواشی داشته است ما با مجری نمایشگاه صنعت ساختمان قرارداد بستیم ولی به دلیل فشارهای جانبی آنها بین ما و مجموعه سئول، سئول را انتخاب کردند و قرارداد با ما لغو شد اکنون همین مشکل را برای برگزاری نمایشگاه انجمن کاشی و سرامیک داریم.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: آنها هم یک قرارداد با ما جهت برگزاری در مهر و یک قرارداد با مجموعه سئول برای دی ماه بسته‌اند به نظر ما اگر همکاری وزارت صمت نباشد دعوای بین نمایشگاه سئول و شهر آفتاب ادامه خواهد داشت و سرانجام این قضیه سبب تضعیف نمایشگاه‌ها و صنعت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر صمت خواستاری همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد ما نمایشگاه خودرو را در این مجموعه برگزار کردیم ولی وزیر صمت نیامد از طرفی در تقویم نمایشگاه سئول نمایشگاه خودرو نبود ولی اکنون یکدفعه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تقویم آنها گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب خاطرنشان کرد:‌نمایشگاه خودرو یک نمایشگاه پرمخاطب است و برگزاری آن در سئول مانند نمایشگاه ساختمان سبب ترافیک شدید و گره ترافیکی می‌شود.

تقدسی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌باید نگاه صادرات را در مجموعه نمایشگاهی در نظر گرفت  و مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب با نگاه تخصصی نمایشگاهی ساخته شده و کارکردی را نمی‌توان انتظار داشت در حالی که برای سئول این چنینی نیست.

وی گفت: در بحث ورزش یا الصاق سئول به صدا و سیما می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهند ولی برای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب 50 تا 60 میلیون تومان پول بیت‌المال به هدر می‌رود و باید نمایشگاه‌ها در شهر‌آفتاب مورد نظر قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما