شناسهٔ خبر: 55666756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پور احمدی:

۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند و ۴۶ هزار نفر از آن‌ها بیمه دارند.

صاحب‌خبر -

پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند. از این تعداد بیش از ۴۶ هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حدود ۳۶ هزار نفر از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند.

او ادامه داد: از مهمترین خدمات حمایتی صندوق اعتباری هنر، ارائه بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد به همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق می‌باشد. در این رابطه صندوق به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه سالانه اعضا خود (معادل ۲۵۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) را پرداخت می‌کند.

پوراحمدی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان پیشکسوت گفت: با توجه به شرایط سنی بسیاری از اساتید پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر براساس ضوابط و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، امکان برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای بسیاری از این عزیزان وجود ندارد با این جود صندوق اعتباری هنر به منظور کمک به معیشت هنرمندان و واجد شرایط در قالب طرح تکریم و کمک مستمری به بیش از ۳ هزار نفر از هنرمندان واجد شرایط مقرری ماهیانه پرداخت می‌کند. در صورت تأمین اعتبار درصدد هستیم که مبلغ مقرری ماهیانه اعضا افزایش یابد.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اعطای تسهیلات در دوران شیوع کرونا گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و تخصیص بودجه ویژه به صندوق توانستیم حمایت‌های ویژه‌ای از این قشر فرهیخته که دچار آسیب جدی بدلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در ایام شیوع کرونا شده بودند انجام دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما