شناسهٔ خبر: 55666688 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خیرخواه مطرح کرد؛

تلاش برای تکمیل گردش‌های ترافیکی ۹۸ تقاطع غیر همسطح شهر تهران

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از تلاش برای تکمیل گردش‌های ترافیکی ۹۸ تقاطع غیر همسطح شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشستی میان شهرداری‌های تهران و اهواز با هدف توسعه همکاری‌ها به منظور انتقال تجربیات و درس آموخته‌های فنی و مدیریتی برگزار شد. در این نشست که با حضور مهدی صداقتی مشاور و مدیر حوزه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، جمعی از مدیران این سازمان و نیز پرویز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز و تنی چند از مدیران ارشد این معاونت برگزار شد، ضمن معرفی برخی از نیازها و مشکلات زیرساختی کلانشهر اهواز، تعدادی از مهمترین طرح‌ها و دستاوردهای مطالعاتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدصادق خیرخواه طی سخنانی در این نشست ضمن استقبال از برگزاری جلسات مشترک میان مدیران شهری کشور، چنین تعاملاتی را زمینه ساز به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات مفید در حوزه مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: هم افزایی مدیران شهری کشور، بستری برای چاره جویی درباره مشکلات مشترک کلانشهرها است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از احصای کاستی‌های موجود در شبکه بزرگراهی پایتخت و مطالعات و طراحی‌های صورت گرفته به‌منظور تکمیل گردش‌های ترافیکی ۹۸ تقاطع غیر همسطح شهر تهران به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای مطالعاتی در حوزه عمران شهری یاد و عنوان کرد: این مطالعات که تأثیری مستقیم بر کاهش تردد اضافی شهروندان در سفرهای درون شهری، کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا و در یک کلام افزایش کیفیت زندگی شهری دارد، می‌تواند به الگویی برای برنامه توسعه سایر کلانشهرهای کشور تبدیل شود.

پرویز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز نیز طی سخنانی در این نشست با قدردانی از ساز و کارهای ایجاد شده به‌منظور تعامل کارشناسان و مدیران معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های تهران و اهواز، نظام پایش و نگهداشت سرمایه‌های عمرانی را از کمبودهای ساختاری کلانشهرهای کشور دانست و با اشاره به وجود پل‌های خاص و قدیمی در شهر اهواز، خاطرنشان کرد: تجربیات تهران در زمینه پایش و نگهداری از پل‌های سواره‌رو می‌تواند به مثابه یک نقشه راه، یاری‌گر سایر مدیران شهری کشور باشد.

در ادامه این نشست ضمن معرفی ساختارها، دستاوردها و رویه‌های فنی و مدیریتی در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، سامانه پایش پل‌ها توسط کیارش مهذب مدیر گروه مقاوم سازی پل‌ها و ابنیه بزرگراهی تشریح شد و ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص فهرست بهای تعمیر و نگهداری ابلاغی سال ۱۴۰۰، برخی از دستورالعمل‌های کلی تعمیر و نگهداشت پل‌های سواره رو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز و هیأت همراه متعاقب برگزاری این نشست از بخش‌های مختلف کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران دیدن کردند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در جهت توسعه و تجهیز این مرکز قرار گرفتند.

نظر شما