شناسهٔ خبر: 55666538 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران

شیخ دیاباته در آستانه پیوستن به پرسپولیس/ بازگشت عیسی غیرممکن می‌شود!

در شرایطی که پیش از این نیز بحث انتقال مهاجم اسبق استقلال به پرسپولیس شکل گرفته بود، اکنون یحیی با شرایط خاصی به این انتقال رضایت داده است. یکی از بازیکنان موفق والیبال تیم ملی ایران؛ ابوالفضل قلی پور است، این بازیکن جوان در سال ۱۴۰۰ وارد تیم ملی ایران شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از اعضا اعزام شد. در ادامه این مطلب سرپوش به بیوگرافی ابوالفضل قلی پور، این بازیکن موفق خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود بعد از اینکه یورگن لوکادیا را جذب کرد، اکنون هدف دیگری را هم زیر نظر گرفته است؛ بازیکنی که پیش از این نیز موافقت اولیه خود را برای حضور در پرسپولیس اعلام کرده بود و اکنون همه چیز برای این انتقال فراهم به نظر می‌رسد.

در شرایطی که پیش از جذب مهاجم هلندی، بحث زیادی درباره انتقال شیخ دیاباته به پرسپولیس وجود داشت، یحیی گل محمدی با استناد به مصدومیت‌های این بازیکن که در آخرین فصل حضورش در لیگ برتر ایران و استقلال، مانع از تکرار آقای گلی و همچنین موفقیتش شده بود، با این انتقال مخالفت کرده بود. این در حالی بود که عملکرد این مهاجم مالیایی در الغرافه باعث شده بود که هواداران پرسپولیس نیز بی‌میل به این چالش بزرگ نباشند.

یحیی اما بعد از آزمون و خطای چندباره در خط حمله پرسپولیس با جذب مهاجمان خارجی که از دوره درخشان تا برانکو و کالدرون و همچنین خودش بی نتیجه و ناکام مانده بود، این‌بار با وسواس ویژه‌ای به دنبال برترین گزینه بود تا موفقیت بزرگی را در فاز تهاجمی تیمش شاهد باشد. به همین منظور تا همین اواخر نسبت به این انتقال موضع منفی خود را نشان داد. با این حال بعد از انتقال قطعی یورگن لوکادیا که از نظر رزومه و کیفیت فنی با سابقه حضور در آیندهوون، برایتون و بوخوم مهاجمی در کلاس جهانی محسوب می‌شود و امکان موفقیت او در لیگ ایران قابل پیش‌بینی خواهد بود، اکنون به انتقال جدید نیز سیگنال مثبت داده است.

بحث درباره خروج نام شرزود تمیروف و جدایی این مهاجم ازبکستانی به مقصد تیمی دیگر در لیگ برتر ایران نیز به نظر می‌رسد به همین موضوع ارتباط داشته باشد. پرسپولیس در حال حاضر گئورگی گولسیانی و وحدت حنانوف را در خط دفاعی در اختیار دارد و یورگن لوکادیا و شرزود تمیروف نیز دو مهاجم دیگر خارجی این تیم محسوب می‌شوند و آنها برای جذب مهاجم خارجی جدید، نیازمند خروج یکی از این بازیکنان هستند که با توجه به ترافیک خط حمله اکنون با حضور مهدی عبدی، یورگن لوکادیا و حامد پاکدل و مهاجم جدید احتمالی، قابل پیش‌بینی است که شرزود، نفر خروجی از این جمع باشد.

یحیی گل محمدی بعد از مخالفت‌‎هایی که در خصوص جدایی شرزود و جذب دیاباته داشت، اکنون موافقت خود را با این انتقال با "شرایط خاصی " به سود باشگاه اعلام کرده است. باید دید این درخواست به دست مدیران باشگاه و رضا درویش رسیده یا خیر و آنها چه زمانی برای این مهاجم مالیایی که پیش از این موافقت و تمایل خود را برای پوشیدن پرسپولیس اعلام کرده، اقدام خواهند کرد.

بازگشت عیسی به پرسپولیس غیرممکن می‌شود!

در حالی که لیست پرسپولیس تنها یک جای خالی دارد، یحیی گل‌محمدی به سراغ مهاجم خارجی رفته تا به این ترتیب مشخص شود هیچ تمایلی به ادامه حضور عیسی آل‌کثیر‌ ندارد.

نقل وانتقالات ایران,لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، آل‌کثیر پس از درخشش در صنعت نفت آبادان، در شرایطی به پرسپولیس پیوست که از همان ابتدا محبوبیت قابل‌توجهی نزد هواداران پرسپولیس داشت و در شروع کار نیز نقش یک ستاره تمام عیار را به خود گرفت. بازیکنی که با گلزنی مقابل السد و پاختاکور تیمش را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند اما یک محرومیت شش ماهه او را از ترکیب پرسپولیس بیرون انداخت.

عیسی در بازگشت، دوباره درخشید و دروازه استقلال و سپاهان را گشود و نقش پررنگی در قهرمانی لیگ بیستم تیمش ایفا کرد و در فصل جدید نیز با ثبت چهار گل، آمادگی خود برای رقابت آقای گلی را به معرض نمایش گذاشت تا اینکه در هفته چهاردهم و بازی با شهرخودرو، از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و تاخیر در عمل جراحی، باعث شد تا فصل جدید را هم از دست بدهد.

در حالی که گمانه‌زنی در مورد آینده این مهاجم جنوبی به اوج خود رسیده، عیسی روز گذشته به تمرین پرسپولیس رفت و برخوردی صمیمانه را از سوی کادرفنی متوجه خود دید اما حتی این ارتباط گرم نیز باعث نخواهد شد که یحیی او را برای فصل جدید همراه خود داشته باشد.

لیست پرسپولیس پس از شروع پرشتاب در نقل و انتقالات با ۱۷ بازیکن بزرگسالان پر شد که در ادامه سینا اسدبیگی و سپس یورگن لوکادیا نیز به جمع قرمزها ملحق شدند و حالا در شرایطی که تنها یک جای خالی باقی مانده، یحیی دستور به خروج تمیروف و جذب مهاجم جدید داده است.

به این ترتیب و با خروج تمیروف که در لیست زیر ۲۵ ساله‌های پرسپولیس قرار داشت و جذب مهاجم بزرگسال، لیست پرسپولیس تکمیل می‌شود و نه تنها برای آل‌کثیر بلکه برای خرید زمستانی نیز پرسپولیس جای خالی نخواهد داشت.

باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا پرسپولیس بیستمین بازیکن بزرگسال را به فهرست خود اضافه می‌کند یا خیر؟

نظر شما