شناسهٔ خبر: 55666451 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش رئیس اسبق به واردات شکر و کود به اسم شطرنج!

صاحب‌خبر -

محمد جعفر کامبوزیا، رییس اسبق شطرنج ایران در خصوص ادعاهای روز گذشته رئیس فدراسیون مبنی بر واردات شکر و لپ تاب با کد گموکی فدراسیون شطرنج گفت: فدراسیون شطرنج چرا مدارک و اسناد خود درباره این موضوع را نه برای من ارسال می کند و نه آن ها را منتشر می‌کند تا همه چیز مشخص شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد و مستنداتی منتشر نمی‌شود معلوم است که همه ادعا ها دروغ است. فدراسیون شطرنج دست به اتهام بزرگی زده است، اگر مهر و امضای من زیر مستندات است چرا برای خود من ارسال نمی‌کنند؟

وی افزود: اعلام کردند در سال 92، 4 هزار میلیارد تومان واردات توسط فدراسیون شطرنج انجام شده است من سوالم از آقایان این است که 4 هزار میلیارد تومان در سال 92 چیزی بالغ بر یک میلیارد دلار می‌شود. آیا مالیات واردات 4 هزار میلیارد تومان، 9 میلیارد است؟ یک حساب سر انگشتی کنید متوجه می‌شود که مالیات 4 هزار میلیارد، 9 میلیارد نمی شود، بلکه چیزی حدود 400 میلیارد می‌شود. اینها همه ناملایمات و خرابکاری هایی است که خودشان به بار آوردند و می خواهند به گردن دیگری بیندازند. اگر راست می‌گویند در زمان ریاست من این اتفاقات افتاده است اسناد را منتشر کنند.

کامبوزیا درباره این که ادعا شده است واردات با کد اقتصادی فدراسیون شطرنج انجام شده است ، به فارس عنوان کرد: در سال 92 فدراسیون ها هیچ کد اقتصادی نداشتند و فدراسیونی اگر می‌خواست تجهیزاتی را هم خریداری کند باید به وزارت ورزش اعلام می‌کرد تا وزارت ورزش در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد. از طرفی برای واردات کالاهایی که مطرح شده، مگر فدراسیون کارت بازرگانی داشته است؟ مگر می‌شود کالایی را وارد کرد و گفت به اسم فلان فدراسیون بزنید؟ اینها همه گمراه کردن اذهان عمومی و رد گم کردن است. وقتی تأمینی می‌گوید چنین اتفاقی رخ داده است چرا اسناد را منتشر نمی‌کند؟ اسنادی که اگر به نام من باشد، قطعا نام خزانه دار من نیز زیر آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: تأمینی یک و نیم سال است رئیس فدراسیون شطرنج است قبل از آن هم سرپرست بوده چرا در این همه مدت از من شکایت نکردند؟ اگر گفته‌های آنها درست بود باید از من شکایت می‌کردند و می گفتند که چنین تخلفی صورت گرفته است و باید رسیدگی شود. 4 هزار میلیارد رقم کوچکی نیست. 4 هزار میلیارد بیشتر از رقم اختلاس خاوری است. اتهام زدن به افراد کار راحتی به نظر می‌رسد، اما اگر چیزی که می‌گویند درست بوده باشد باید از من و خزانه دار وقت شکایت می‌کردند.

رئیس سابق فدراسیون شطرنج درباره اینکه آیا اقدامی در خصوص این ادعا ها خواهد کرد یا خیر، گفت: حرف‌هایی که روز گذشته در نشست خبری گفته شده چیز ساده ای نیست، آنها با آبروی من بازی کردند و اگر ثابت نکنند از آنها شکایت خواهم کرد و تا پیگیری موضوع از این مسئله دست نخواهم کشید. فدراسیون مگر جهاد کشاورزی است که برود کود شیمیایی وارد کند، فدراسیون در این زمینه تخصصی ندارد. پس اگر اسناد درستی داشتند تا به امروز منتشر می‌کردند. قبلا در خلوت می‌گفتند فلانی چنین کاری کرده است، اما وقتی روز گذشته آن را رسانه‌ای کرده‌اند اگر اسناد را منتشر نکنند از آنها شکایت خواهم کرد.

کامبوزیا در پاسخ به این سوال که بدهی مالیاتی فدراسیون شطرنج در زمان ریاست وی چقدر بوده است گفت: زمانی که در فدراسیون بودم هیچ بدهی مالیاتی نداشتیم چون اصلا درآمد میدانی مانند فوتبال و والیبال نداشتیم که بخواهیم مالیات دهیم. من تا سال 94 در فدراسیون شطرنج حضور داشتم و خزانه دار وقت فدراسیون هم تا سال 97 در فدراسیون فعالیت می‌کرد چطور همان سال‌ها شکایت نکردند؟ همه این حرف‌ها در همین یک سال و نیم مطرح شده و از همه مهمتر این که خزانه دار من هم از این موضوع بی اطلاع است. طبق آخرین اطلاعاتی که دارم فدراسیون تا سال 96 هیچ گونه بدهی نداشته و برای برهم زدن اذهان عمومی موضوعاتی را بیان می‌کنند که شرم آور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه چیز در این یک سال و نیم اتفاق افتاده است، به هرحال اصل موضوع مشخص خواهد شد. از قدیم گفته‌اند ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند. اگر مدارکی داشتند یا باید از من توضیحات می‌خواستند و یا از من شکایت می‌کردند که درست ترین راه بود. به شما می‌گویم پشت پرده همه این حرف‌ها دروغ است و اگر ادعای خود را اثبات نکنند از آنها شکایت خواهم کرد.

نظر شما