شناسهٔ خبر: 55666341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رایزنی نمایندگان آمریکا و عربستان در سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن

ایوب حطاویان

نماینده آمریکا در سازمان ملل سه‌شنبه اعلام کرد که با نماینده عربستان در رابطه با تحقق و دستیابی به آتش بس گسترده در یمن گفتگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در پیامی در توییتر اعلام کرد که سه‌شنبه با عبدالعزیز الواصل، همتای عربستانی خود دیدار و در رابطه با دستیابی به آتش بس گسترده در یمن و همینطور راه‌های همکاری‌های دوجانبه میان آمریکا و عربستان گفتگو کرده است.

در همین راستا احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن سه‌شنبه با تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار آخرین تحولات و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح در یمن براساس اصولی که بر آنها توافق شده است ‌را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

براساس منابع خبری یمن، بن مبارک بر اهمیت اجرایی شدن تمامی بندهای آتش بس و به ویژه بازگشایی معابر شهر تعز و بقیه استان‌ها تاکید کرد.

تیم لیندرکینگ نیز به نبوه خود اعلام کرد که کشورش از شورای ریاستی یمن حمایت می‌کند و به کمک رسانی به یمن برای خروج از بحران و شکل گیری صلح و توقف آتش جنگ پایبند است. وی مدعی شد که آمریکا در کنار وحدت، حاکمیت سرزمینی و امنیت یمن خواهد ایستاد.

لیندرکینگ در حال حاضر در یک تور منطقه‌ای که شامل امارات، عمان و عربستان، برای تعمیق و تقویت همکاری‌ها برای توقف آتش جنگ و گسترش آتش بس در یمن است، به سر می‌برد.

انتهای پیام

نظر شما