شناسهٔ خبر: 55665999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

گفتگوی محمود عباس با صدر اعظم آلمان درباره روند سازش

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان مواضع خود درباره روند سازش با اسرائیل را تکرار کرد. یکی از بازیکنان موفق والیبال تیم ملی ایران؛ ابوالفضل قلی پور است، این بازیکن جوان در سال ۱۴۰۰ وارد تیم ملی ایران شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از اعضا اعزام شد. در ادامه این مطلب سرپوش به بیوگرافی ابوالفضل قلی پور، این بازیکن موفق خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک بعد از دیدارش با صدر اعظم این کشور به طور ضمنی، مبارزه مسلحانه با اشغالگران را که مطابق قوانین بین المللی حقی مشروع برای ملت تحت اشغال است، زیر سوال برد و گفت: "ما به مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز پایبند هستیم و از آن عدول نخواهیم کرد و نیز با خشونت و تروریسم در هر مکانی از جهان مخالف هستیم."

عباس از راه سازشکارانه موسوم به "دو دولتی" حمایت کرد و  تضعیف آن را به گفته خود، به نفع ثبات در منطقه دانست و  از مواضع آلمان در حمایت از تحقق صلح عادلانه و دائمی در خاورمیانه بر اساس راه "دو دولتی" قدردانی کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقق این راه سازشکارانه "در چارچوب خط ترسیمی سال ۱۹۶۷ میلادی و تقسیم شهر اشغالی قدس"، خواهان "توقف اقدام‌های یکجانبه ناقض قوانین بین المللی و توافقنامه‌های امضا شده از سوی اسرائیل، توقف شهرک سازی‌های اسرائیل، خشونت شهرک نشینان، کشتار، تخریب خانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و توقف حملات به مردم فلسطین در قدس شرقی و اماکن مقدس مسیحی و اسلامی" شد.

نظر شما