شناسهٔ خبر: 55665292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت:

دولت برای تامین منابع جاری تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بدهی‌های گذشته جبران شود

موج نیوز

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت برای تامین منابع جاری تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بدهی‌های گذشته جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک بازه زمانی کمتر از یکسال آقای رئیس‌جمهور ۳۱ سفر استانی و ۷ سفر موضوعی به داخل کشور داشتند و ماحصل این سفرها بالغ بر ۹۰۰ مصوبه است که حدود ۵ هزار و ۲ پروژه و طرح عمرانی نیمه تمام را در بر می‌گیرد.

وی عنوان کرد: منابع خوبی از محل منابع عمومی و دستگاه‌های اجرایی، ماده ۵۶، تهاتری نفت و … پیش بینی شده است. مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نیز مزید بر علت شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در حوزه تامین منابع عمومی در ۱۷ سفر اولیه تمامی تعهدات اولیه دولت در ۱۷ استان جامه عمل پوشیده است و منابع سایر استان‌ها در حال جمع بندی است و در مصاحبه دیگری جمع بندی نهایی را عرض می‌کنم.

مرتضوی افزود: در رابطه با ۱۴ سفری که از فروردین به بعد انجام شده به دلیل اینکه دولت برای تامین منابع جاری تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بدهی‌های گذشته جبران شود، اما در این ماه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی تزریق شده و تا پایان ماه تزریق دیگری انجام خواهد شد و در نهایت بیش از تعهدات خود از محل منابع عمومی منابع تزریق کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۱۰۰ درصد مصوبات طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده است با این پیش فرض که بازه زمانی در نظر گرفته شده ۴ سال است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تیمی از ناحیه معاون اجرایی سفرهای انجام شده را ارزیابی و سفرهای دور دوم را برنامه ریزی می‌کنند گفت: با نگاه اجرای مصوبات، نظارت میدانی و رفع مشکلات از سایر مباحثی که هست پس از یک تنفس، سفرهای بعدی برنامه ریزی خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی دوم به صورت تلفیقی هم مصوبه خواهیم داشت و هم نظارت بر اجرای مصوبات قبل صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: اجرای مصوبات مدام در حال پایش هستند و گزارش آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما