شناسهٔ خبر: 55665240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برگی از تاریخ؛

ورزشگاه آزادی میزبان یک تیم عجیب

درباره تیم کشاورز در فوتبال ایران بسیار گفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کشاورز تیمی است که بانک کشاورزی در اواخر دهه ۱۳۶۰ تصمیم به تشکیل آن گرفت؛ تیمی که ناگهان تعداد زیادی از ستارگان شاغل فوتبال ایران را جذب کرد تا در رقابت‌های باشگاهی بدرخشد.

حضور کشاورز در رقابت‌های باشگاه‌های تهران و سپس لیگ سراسری به سرعت این تیم را تبدیل به یک تیم مهم در فوتبال ایران کرد. روند حضور ستاره‌ها در این تیم ادامه‌ داشت چراکه خوش حسابی مسئولان آن باعث روی خوش بازیکنان بزرگ فوتبال ایران به آن شده بود، به زودی قطب تازه‌ای در فوتبال ایران شکل گرفت.

این تصویر مربوط به سال چهارم فعالیت کشاورز در فوتبال ایران است و بازیکنانی مثل مجید رضایی (گلر سابق استقلال)، نادر محمدخانی (مدافع پرسپولیس)، حمید علیدوستی (ستاره سابق فوتبال ایران)، ناصر پورمهدی (مدافع تاثیرگذار اصفهانی)، جواد زرینچه (دفاع راست تیم ملی)، سیروس قایقران (کاپیتان تیم ملی)، جمشید شاه‌محمدی (مهاجم تیم ملی و پرسپولیس)، رضا شاهرودی (دفاع تیم امید)، کوروش تشت زر (ستاره جوان استقلال) و دو بازیکن گمنام در آن حضور دارند؛ یکی حسین قنبرنژاد مدافعی که از ملوان به این تیم آمده بود و نفر بعد قدرت‌الله مرادی.

نکته جالب در این عکس صندلی‌های روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی است که به رنگ سفید، زرد و نارنجی فضای پشت عکس‌ها را زیباتر می‌کرد؛ صندلی‌هایی که به مرور جمع‌آوری شد تا جای خود را به نیمکت های فعلی بدهد. آن صندلی‌ها حالا به بخش تقریبا فراموش‌شده فوتبال تعلق دارند؛ درست مثل تیم کشاورز که دیگر اثری از آن وجود ندارد.

نظر شما