شناسهٔ خبر: 55665154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی اردبیل خواستار شد

اعمال مشوق و جرایم در رعایت الگوی کشت

عادله جوادزاده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اعمال مشوق‌ و جرایم برای کشاورزان در اجرای الگوی کشت می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد.

صاحب‌خبر -

احمد شهریار در نشست بررسی آخرین وضعیت رعایت الگوی کشت در اردبیل اظهار کرد: به رغم توانمندی کشاورزان در مناطق مختلف استان اردبیل در تولید محصولات متنوع، ضروری است تا با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت و تقویت کشت محصولات استراتژیک مد نظر قرار گیرد.

وی تأمین آب مورد نیاز کشاورزان را بر اساس الگوی کشت یادآور شد و تصریح کرد: بر اساس الگوی کشت حمایت‌های همه‌جانبه از زارعین انجام می‌شود و حتی تقسیط آب بها نیز در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کشت محصولات متنوع و گاه بی‌رویه در اراضی شمال استان اشاره کرد و گفت: نمونه این کشت را در هندوانه شاهد هستیم که به رغم آب‌بری بالا، از بازار مناسبی برخوردار نبوده و بهتر است کشاورزان با مد نظر قرار دادن سیاست‌های تشویقی در الگوی کشت، کشت و زرع خود را درست مدیریت کنند.

شهریار افزود: به هیچ وجه از سال زراعی آینده حمایت از کشت و زرع بی‌رویه و خارج از الگوی کشت انجام نخواهد شد و تلاش ما بر این است تا بر مبنای الگوی کشت بتوانیم خودکفایی کشورمان را در کشت گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل با تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی جایگاه خوبی را در کشور دارد و توانسته چهار درصد کل تولیدات زراعی کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی و اجرای برنامه‌های بازدارنده در این حوزه می‌توان به راحتی به تقویت کشت و زرع مناسب و با کیفیت اقدام کرد.

انتهای پیام

نظر شما