شناسهٔ خبر: 55665014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استکی: بازی در فرانسه تجربه متفاوتی بود/ دوست داشتم در سپاهان خداحافظی کنم

لژیونر هندبال کشورمان گفت: چند پیشنهاد خارجی از صربستان، فرانسه و رومانی دارم ولی به دلایل شرایط خانوادگی مایلم در ایران به فعالیت خود ادامه‌ دهم، هواداران سپاهان بدانند علاقه شخصی خودم حضور در این تیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، حضور در معتبرترین لیگ‌های جهان و گلزنی مقابل بارسلونا تنها بخش کوچکی از افتخارات لژیونر اصفهانی هندبال کشورمان، الله‌کرم استکی است.

وی چند ماهی است که به ایران بازگشته تا ضمن استراحت، برای آینده ورزشی خود تصمیم‌گیری کند، گفت‌و‌گوی خبرنگار فارس با لژیونر اصفهانی هندبال را در ادامه می‌خوانید.

فارس: چگونه به هندبال علاقمند و چه زمانی وارد باشگاه سپاهان شدید؟

استکی: از ۹ سالگی در مدرسه به این ورزش علاقه پیدا کردم؛ از رده نونهالان هم به باشگاه سپاهان پیوستم، در تمامی رده‌های پایه با سپاهان قهرمان ایران شدم، از سال ۸۶ نیز در لیگ برتر بزرگسالان برای سپاهان به میدان رفتم و پس از چند سال پوشیدن پیراهن طلایی و کسب قهرمانی‌های متوالی، تصمیم گرفتم لژیونر شوم.

تعداد مسابقات بسیار کم شده است

فارس: در خصوص شرایط هندبال اصفهان صحبت کنید؟

استکی: شرایط نسبت به قبل متفاوت شده است، در گذشته سپاهان، ذوب‌آهن و مدارس هندبال در اصفهان به خوبی استعدادیابی انجام می‌دادند؛ امکانات و توجه به این رشته در سطح خیلی خوبی بود، مسابقات استانی و کشوری زیادی برگزار می‌شد، در یک سال چندین بازی انجام می‌دادیم که باعث رشد و پیشرفت بازیکنان می‌شد اما حالا تعداد مسابقات بسیار کم شده است؛ جدایی مربیان اصفهانی و پیوستن‌شان به تیم‌های دیگر هم شاید در وضعیت فعلی هندبال اصفهان تاثیرگذار باشد، امیدوارم دوباره شاهد درخشش هندبالیست‌های اصفهانی باشیم.

 

به دلایل شرایط خانوادگی مایلم در ایران به فعالیت خود ادامه‌ دهم

فارس: شما بخش زیادی از دوران ورزشی خود را در باشگاه سپاهان گذراندید، آیا هنوز هم به این باشگاه تعلق خاطر دارید؟

استکی: من همیشه به سپاهان علاقه داشتم اما ظاهرا سپاهان دیگر این علاقه را ندارد(خنده)؛ صحبت‌هایی با کادرفنی تیم برای بازگشت به سپاهان داشتیم اما به نظر می‌رسد باشگاه تمایلی به بازگشت من ندارد، خودم دوست داشتم با پیراهن سپاهان خداحافظی کنم اما یک سری افراد نمی‌خواهند من به سپاهان برگردم؛ چند پیشنهاد خارجی از صربستان، فرانسه و رومانی دارم ولی به دلایل شرایط خانوادگی مایلم در ایران به فعالیت خود ادامه‌ دهم، هواداران سپاهان بدانند علاقه شخصی خودم حضور در این تیم بود.

فارس: یک بار از تیم ملی خداحافظی کردید؛ در صورت مهیا بودن شرایط، دوست دارید دوباره پیراهن تیم ملی را بر تن کنید؟

استکی: حتما از این موضوع استقبال می‌کنم، صحبت‌هایی نیز در این خصوص انجام شده است و باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت، امیدوارم بتوانم در مسابقات جهانی حضور داشته باشم و در آن جا با پیراهن تیم ملی خداحافظی کنم؛ سال‌های سال افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتم، اگر دوباره دعوت شوم خوشحال خواهم‌ شد و اگر هم این اتفاق رخ ندهد برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

فارس: عملکرد فدراسیون هندبال در سال‌های اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استکی: وقتی کاری با نظم و انضباط پیش برود، طبیعتا نتیجه هم در بر خواهد داشت؛ فدراسیون هندبال به ریاست پاکدل عملکرد بسیار خوبی داشته است، حضور تیم‌های ملی آقایان و بانوان در مسابقات جهانی و همچنین کسب موفقیت‌های گوناگون در رده‌های پایه و هندبال ساحلی خود گواهی بر این ادعا است، آینده روشنی در انتظار هندبال است، در تیم ملی هندبال آقایان هم ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه حضور دارند که فکر می‌کنم با حفظ این ترکیب در طی دو سه سال آینده وضعیت بسیار خوبی خواهیم داشت.

فارس: شما سال های زیادی را به عنوان لژیونر سپری کردید، حضور در کدام تیم برای شما تجربه ویژه‌تری بود؟

استکی: من بعد از جدایی از سپاهان به السد قطر پیوستم، سپس در تیم‌های مون‌پلیه فرانسه، دینامو‌بخارست رومانی، استوا‌بخارست رومانی و پونته‌خنیل اسپانیا حضور داشتم، با هر کدام از این تیم‌ها به قهرمانی‌های متعددی در لیگ‌های داخلی و اروپایی‌ دست یافتم اما شاید بازی در مون‌پلیه تجربه متفاوتی بود، با پیراهن این تیم سابقه بازی و گلزنی مقابل بارسلونا را در اروپا داشتم و همچنین با شکست پاریسن‌ژرمن در جام حذفی فرانسه به مقام قهرمانی رسیدم؛ می‌توانم بگویم مون‌پلیه شرایطی مانند سپاهان داشت و از هر نظر باشگاهی حرفه‌ای بود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/

نظر شما